دکوراسیون داخلی کرم مناسب چه فضایی است؟

دکوراسیون داخلی کرم مناسب چه فضایی است؟

انتخاب صحیح طیف رنگی عنصر اصلی در دکوراسیون یک فضا است. رنگ کرمی، حسی از گرما، آرامش و راحتی را به اتاق می‌بخشد. باتوجه به ویژگی‌هایی که دارد می‌توان سایه‌های کم‌رنگ و پررنگ آن یا ترکیب رنگ‌های مختلف با آن را در طراحی تمام فضاها استفاده کرد. یکی دیگر از مزایای سایه کرم این است که می‌توان آن را در طراحی داخلی به تعداد نامحدود حتی به‌صورت تک‌رنگ به کار برد. اما دکوراسیون داخلی کرم به‌صورت تک‌رنگ شاید برای بسیاری از افراد بیش از حد آرام و حتی خسته‌کننده به نظر برسد.

تاثیر رنگ کرم در طراحی داخلی فضاهای مختلف

در اتاق‌خواب، کرمی به ایجاد فضایی از لطافت و سبکی نفسانی کمک می‌کند. داشتن اتاق خوابی به رنگ کرم به افراد این امکان را می‌دهد که پس از یک روز سخت، تاحدامکان استراحت و آرامش داشته باشند. در طراحی اتاق نشیمن، دکوراسیون داخلی کرم فرصتی را برای ایجاد فضای گرم و راحتی فراهم می‌کند که به برقراری ارتباط دوستانه منجر می‌شود.

رنگ کرم به‌عنوان رنگ اصلی و پس‌زمینه در دکوراسیون اتاق کودک واقعا ضروری خواهد بود. در دکوراسیون داخلی کرم که با رنگ‌های پاستلی و لطیف تزیین شده است، کودک احساس آرامش و راحتی می‌کند.

در اتاق غذاخوری و آشپزخانه، سایه‌های کرم نقش مهمی در طراحی داخلی دارند. سایه‌های مختلف این رنگ علاوه‌بر ایجاد فضایی آرام و دنج، علی‌رغم تن گرم و ملایمی که دارند، باعث کاهش اشتها نیز می‌شوند. واقعیت این است که رنگ کرم سیستم عصبی انسان را آرام می‌کند و همه می‌دانند زمانی که عصبی و هیجان‌زده هستند غذای بیشتری می‌خورند.

دکوراسیون داخلی کرم

مزایای دکوراسیون داخلی کرم

رنگ کرمی در فضای داخلی طبیعی به نظر می‌رسد و پس‌زمینه عالی برای مبلمان و اکسسوری روشن است. کرمی با هر ترکیب رنگی عالی به نظر می‌رسد، به‌خصوص با سبز و قهوه‌ای بسیار هارمونی دارد. این رنگ برای تزیین فضای داخلی متضاد مانند فیروزه‌ای و سفالی، سبز و صورتی، طلایی و یاسی ایده‌آل خواهد بود. رنگ کرم هرگز چشم را اذیت نمی‌کند و فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر جلوه می‌دهد.

مزیت دیگر این رنگ به‌عنوان پس‌زمینه، توانایی پنهان‌کردن عیوب موجود در فضا است. سطح ناهموار دیوارها، هندسه ناقص گوشه‌ها و سایر نقص‌ها را می‌توان با کرمی پنهان کرد.

مزایای دکوراسیون داخلی کرم

سایه‌های مختلف کرم در طراحی دکوراسیون داخلی

سایه‌های کرم به‌قدری زیاد است که گاهی اوقات فقط هنرمندان و طراحان می‌توانند بین تن‌ها و ته‌رنگ‌های آن تمایز قائل شوند. توصیه می‌شود حداقل ترکیبات زیر را در نظر بگیرید:

• شنی و ماسه‌ای با آبی، صورتی روشن، چمنی ترکیبات زیبایی می‌سازند.
• گندمی در پس‌زمینه سیاه عالی به نظر می‌رسد.
• کرمی در کنار قهوه‌ای خوب عمل می‌کند.
• محدوده گرم این رنگ نور و انرژی را به فضای داخلی می‌بخشد. برای سالن (مهدکودک) این یک انتخاب خوب است. رنگ‌های سرد و مایل‌به‌سبز زیتونی یا پسته‌ای اتاق را تازه می‌کنند و برای محیط کاری مناسب هستند.
• اگر سبک مناسب را انتخاب کنید سایه‌های کاراملی و مرواریدی فضایی از وقار را در اتاق نشیمن ایجاد می‌کنند.

دکوراسیون داخلی کرم با سایر رنگ‌ها

فضای داخلی در رنگ‌های کرم دارای جادوی خاصی از ظرافت و تجمل است. اما برای به‌دست‌آوردن این جادو باید قوانینی را برای ترکیب با رنگ‌ها و مواد دیگر به‌وضوح بدانید. تقریبا کرمی با تمام‌رنگ‌های روشن (بنفش، صورتی تند، آبی، قرمز، سیاه و غیره) ترکیب خوبی می‌سازد. کرمی با رنگ‌های طبیعی مانند سفید، سبز، صورتی، قهوه‌ای، سفالی نیز به‌خوبی هارمونی دارد.

کرمی در فضای داخلی می‌تواند بر ویژگی‌های اتاق تاکید داشته باشد. بنابراین، پله‌ها، نرده‌ها، پانل‌ها و گچ‌بری در ترکیب با آن بی‌وزن و ظریف به نظر می‌رسند.

کرم با رنگ‌های سفید، قرمز، آبی و مشکی خوب به نظر می‌رسد و بر عمق و لوکس بودن تاکید دارد. ترکیب زرد و سفید مکمل دکوراسیون داخلی کرم هستند. اکسسوری نارنجی و فیروزه‌ای نیز با سایه‌های کرم جذاب به نظر می‌آیند.
سایه‌های کرم در ترکیب با خاکستری و طلایی غنی و گران به نظر می‌رسند. چوب طبیعی برای چنین دکوراسیونی مناسب است. بنابراین، تمام سایه‌های منطبق را می‌توان به‌راحتی وارد فضای داخلی اتاق کرد تا بر تطبیق‌پذیری رنگ کرم تاکید شود.

رنگ‌های کرمی و سفید در دکوراسیون داخلی

نتیجه ترکیب این رنگ‌ها یک اثر آرامش‌بخش است. این نوع ترکیب رنگ‌ها اغلب در اتاقی که جادارتر و آفتاب‌گیرتر است دیده می‌شود. این دو سایه روشن به‌خوبی با یکدیگر ست می‌شوند.

دکوراسیون داخلی کرم با سایر رنگ‌ها

رنگ کرمی و آبی روشن در دکوراسیون داخلی

این ترکیب رنگ توسط خود طبیعت معرفی شده است و دریا و شن‌های ساحل نمونه‌ای از آن هستند. این ترکیب برای حمام نیز مناسب است و اگر از سایه‌های روشن کرم و آبی روشن استفاده شود، بهتر خواهد بود تا احساس طراوت در محیط ایجاد کند و فضا را از نظر بصری گسترش دهد.
کرم و آبی در کنار هم کاملا طبیعی به نظر می‌رسند و گویی در دیگری شناور هستند. اگر این ترکیب برای اتاق‌خواب انتخاب شود، باید از رنگ‌های عمیق‌تر، به‌عنوان‌مثال، دیوارهای شنی رنگ و پرده‌ها و فرش آبی روشن استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی کرم رنگ کرمی و آبی روشن

رنگ خاکستری در دکوراسیون داخلی کرم

ترکیب زیبای خاکستری و کرم برای اتاق نشیمن گزینه هوشمندانه‌ای است. مبلمان با عناصر فلزی و همچنین آینه و شیشه زیاد، در چنین فضای داخلی عالی خواهد بود.

رنگ خاکستری در دکوراسیون داخلی کرم

رنگ کرم و قهوه‌ای در دکوراسیون داخلی

این ترکیب ایده‌آل برای اتاق‌خواب مناسب است. دیوارهای کرم روشن و کف با مبلمان چوبی آزادی و ظرافت را به فضای داخلی می‌بخشد. چنین اتاق خوابی واقعا دنج و باسلیقه به نظر می‌رسد. از رنگ کرم و قهوه‌ای نیز می‌توان برای تزیین دفتر کار یا کتابخانه خانگی استفاده کرد. رنگ کرم برای دیوارها و سقف به همراه تخته‌های چوبی، زرق‌وبرق بدیع را به هر فضای داخلی می‌بخشد.

رنگ کرم و قهوه‌ای دکوراسیون داخلی کرم

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی کرم

سبز زیتونی باعث ایجاد طراوت در فضای داخلی کرم می‌شود. سایه‌های مختلف سبز در فضای کرمی قابل استفاده هستند. این ترکیب رنگ امکانات زیادی برای تزیین اتاق‌خواب، اتاق نشیمن یا راهرو ارائه می‌دهد.

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی کرم

رنگ کرم و صورتی در دکوراسیون داخلی

این ترکیب برای اتاق دخترانه یا نوجوان بسیار عالی است. صورتی و کرم جلوه‌ای گرم و آرامش‌بخش ایجاد می‌کنند. همچنین می‌توان آن را به‌عنوان کنتراست اعمال کرد و دیوارهای مقابل را به همان رنگ‌ها رنگ‌آمیزی کرد.

دکوراسیون داخلی کرم رنگ کرم و صورتی

رنگ کرم و قرمز در دکوراسیون داخلی

قرمز و کرم جسورانه‌ترین ترکیب است که همه را اغوا نمی‌کند. این رنگ‌ها یک گزینه خوب برای آپارتمان‌های استودیویی است که در آن قرمز روشن می‌تواند نور و انرژی حیاتی را به همراه داشته باشد. رنگ‌های طلایی در دکوراسیون مبلمان و اکسسوری‌ها در این مورد به‌شدت پیشنهاد می‌شود.

دکوراسیون داخلی کرم رنگ کرم و قرمز

متالیک در دکوراسیون داخلی کرم

برای چنین فضایی باید از فلز و منسوجات مختلف استفاده کنید. طلا، برنز و نقره در این مورد عالی هستند که در قاب عکس، جاشمعی و گلدان‌ها کاربرد دارد. چنین اقلامی سبک و ظرافت را به فضای داخلی مکان می‌بخشیدند. در این فضا باید از چوب زیاد مخصوصا خام استفاده شود. چوب خام همراه با رنگ کرم بسیار باشکوه دیده می‌شود و جلوه‌های لوکسی به دکوراسیون اتاق می‌بخشد.

متالیک در دکوراسیون داخلی کرم

اصول دکوراسیون داخلی کرم

طراحی فضای داخلی با کرم تا حدی به نور بستگی دارد. به‌طور کلی در دکوراسیون داخلی کرم برای قسمت پذیرایی و نشیمن پوشش کف تیره‌تر از دیوارها انتخاب می‌شود. درصورت ترجیح رنگ‌های روشن بهتر است مبلمان را روشن انتخاب کنید.

در یک اتاق نشیمن، حداکثر از دو سایه کرمی باید استفاده کرد. اگر این رنگ به‌عنوان رنگ پایه انتخاب شود، برای انتخاب مکمل آن باید به سراغ رنگ‌های متضاد یا نزدیک اما اشباع رفت.

هنگام استفاده از پالت تک‌رنگ برای دکوراسیون کرم، رنگ‌های طلایی برای منسوجات و قهوه‌ای تیره برای وسایل چوبی مناسب هستند. این تضاد اتاق را تازه می‌کند. در دکوراسیون کرمی بهتر است روکش مبل را به رنگ‌های صورتی، سفید – آبی یا نارنجی انتخاب کنید. در کل روکش مبلمان باید یک ‌رنگ روشن‌تر از کف باشد. در چنین محیطی، مبلمان حصیری عالی خواهد بود.

اصول دکوراسیون داخلی کرم


سبک‌های دکوراسیون داخلی کرم

این رنگ در تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. استفاده از کرمی در سبک‌های مختلف در زیر بررسی شده است.

کلاسیک

رنگ کرمی در این سبک بر عناصر داخلی سخت، لاکونیک و متقارن (گچ‌کاری، پانل‌ها و حتی پله‌ها) با مبلمان قهوه‌ای بزرگ که با کنده‌کاری و تذهیب تزیین شده است، تاکید دارد. پرده‌های سنگین با آویز، اثاثیه یا لوازم داخلی گران‌قیمت، مبلمان روکش‌شده با طرح‌های گل‌دار، ظرافت و استحکام را به فضای داخلی می‌بخشد.

سبک‌های دکوراسیون داخلی کرم

نئوکلاسیک

در این سبک یک دیوار ساده با دکور گچ‌بری مناسب است. مبلمان به رنگ کهربایی در دکوراسیون داخلی کرم عالی جلوه می‌دهد. منسوجات، پرده‌های توری به رنگ شیری مناسب این فضا هستند. بهتر خواهد بود در دکوراسیون داخلی کرم به سبک نئوکلاسیک از یک لوستر برنزی، میز و یک آباژور با درخشش فلزی و لوازم جانبی با پتینه استفاده کرد. در یک اتاق کوچک، بهتر است پنجره‌ها با پرده‌های بیسکویتی نیمه شفاف تزیین شوند.

کلاسیک دکوراسیون داخلی کرم

مینیمالیسم

طراحان معمولا در دکوراسیون داخلی مینیمالیسم رنگ کرم را با مبلمان ساده با اشکال بی‌تکلف، پرده‌های روشن و یک فرش ساده ارائه می‌دهند. این فضای داخلی برای محیط‌های کوچک نیز مناسب است. گیاهان آپارتمانی به چنین فضایی جان می‌بخشند. نکته اصلی این است که گلدان مناسب را انتخاب کرد.

دکوراسیون داخلی کرم نئوکلاسیک

مدرن

طراحی دکوراسیون داخلی کرم به سبک مدرن با تزیینات روشن، هماهنگی (خطوط صاف) و نور روشن متمایز می‌شود. گامای تک‌رنگ کرم با اکسسوری اصلی (به‌عنوان‌مثال، پرده‌های برجسته، فرش‌های آبی، قرمز و کوسن مبلمان مشابه) مناسب است.

مینیمالیسم دکوراسیون داخلی کرم


جمع‌بندی

کرمی یکی از رنگ‌های بسیار محبوب در طراحی داخلی است. سایه‌های رنگ کرم به‌قدری تنوع دارد که برای تزیین هر اتاق در خانه مناسب است. برای ایجاد یک طراحی زیبا، ترکیب سایه‌های آن باید هماهنگ باشند. معمولا در دکوراسیون داخلی کرم این رنگ به‌عنوان پایه انتخاب می‌شود و رنگ دیگری آن را تکمیل می‌کند. رنگ کرمی قدرت هارمونی با هر رنگ دیگری را دارد و به‌خوبی با رنگ‌های گرم و سرد هماهنگ می‌شود.
منابع

divan

blog.moblum

studiodearquitectura

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    1559 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم