رنگ های خنثی در دکوراسیون نشیمن

فکر می کنید طرح های رنگی خنثی خسته کننده هستند؟ این باور قدیمی را رها کنید اصلا درست نیست! اتاق های نشیمن خنثی می توانند ملایم  و آرامش بخش باشند ، در عین حال می توانند سرگرم کننده ، پرانرژی و پر از زندگی نیز باشند. نکته اصلی این است که در دکوراسیون با رنگ های خنثی دقیق تر باشید  از انواع رنگ های مکمل استفاده کنید ، متریال ها را با هم ترکیب کنید و با پترن ها بازی کنید تا طرح رنگی و دکوراسیون نشینمی مطلوب ایجاد کنید  در ادامه با دکوبوم همراه باشید….

از الگو و بافت ها استفاده کنید

هنگام دکوراسیون با طرح رنگی خنثی ، ارائه انواع الگوها و بافت ها مهم است.  بافت های نرم یا زبر ، براق، مات و درشت یا صاف ، ترکیب این موارد با یکدیگر اتاق را پویاتر می کند با استفاده از بافت هایی مانند پارچه کتان ، جیر ، مخمل ، پوست مصنوعی حیوانات می توانید تنوع بیشتری در یک طرح رنگ خنثی ایجاد کنید البته فراموش نکنید برای ایجاد کنتراست  تنها به برخی از آنها نیاز دارید ،  سعی کنید از قوانین منظم برای ترکیب بندی بهره گیرید در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید.

یک فضای آرامش بخش ایجاد کنید

اگر می خواهید یک خلوتگاه آرامش بخش ایجاد کنید ، یک پالت رنگ خنثی راهی مناسب برای انتخاب های است. در این اتاق نشیمن میتوانید از سایه های مختلفی از رنگ خنثی انتخابی خود در ترکیب با رنگ های پاستلی یا خنثی دیگر  استفاده کنید این یک ترفند هوشمندانه است که تقریباً با هر سایه پاستلی قابل تحقق است. 

پیچیدگی را با خاکستری اضافه کنید

 رنگ های خنثی با تناژ خاکستری با جزئیات لوکس برجسته می شوند. پرده هایی از کف تا سقف ، پارچه و سطوح بازتابنده به جلوه مجلل فضا کمک می کنند فراموش نکنید رنگ خاکستری سایه ای انعطاف پذیرتر از قهوه ای تا رنگ های سبز را در خود دارد پس در انتخاب تنالیته مناسب این رنگ دقت نمایید.

جزئیات معماری را وارد کنید

دکوراسیون اتاق های خنثی نیاز به توجه به جزئیات بیشتری از اقلام و سطوح  بزرگ مانند مبلمان و رنگ دیوارها دارددر مورد جزئیات معماری مانند تیرهای سقف ستون های تزئینی و حتی گچبری ها و قرنیز ها فکر کنید. این عناصر تأثیر چشمگیری در اتاق هایی با رنگ بندی خنثی دارند. 

فضا را دوستانه و خانوادگی کنید

یک اتاق نشیمن خنثی می تواند بسیار دوست داشتنی و خانوادگی باشد افراد اغلب رنگ خنثی را با سفید به کار می برند ، اما یک اتاق نشیمن خنثی می تواند ترکیب خوبی با  سفید ، سیاه ، خاکستری یا سایه های قهوه ای و مات  ایجاد کند .

 نگاه لوکس ایجاد کنید

دکوراسیون اتاق های نشیمن خنثی لزوماً ساده نیستند و می توانند بسیار شیک و پر زرق و برق باشند برای جلوه ی اتاق نشیمن از ترکیبی از عناصر : طرح  روی دیوارها ، دیتیل مبل ها و استفاده از سطوح بازتابنده مانند شیشه ، آینه ، کروم و نقره درکنارهم با رنگ های خنثی استفاده کنید .

سبک مدرن

اگر سبک دکوراسیون شما به مدرن یا به مدرن متمایل است ، رنگ بندی خنثی چیزی است که باید به طور جدی مدنظر قرار دهید. سیاه ، سفید ، بژ و خاکستری بخوبی با سادگی دکوراسیون مدرن هماهنگ می شوند. اما، به یاد داشته باشید که  طیف متنوعی از بافت ها و رنگ ها را برای جلوگیری از یکنواختی فضا فراموش نکنید!

جزئیات دکوری را فراموش نکنید

اگر به جزئیات توجه نکنید ، ممکن است با فضایی ملال آور و کسل کننده مواجه شوید. حتی در یک اتاق نشیمن مینیمال و خنثی ، جزئیات ظریف  و اکسسوری های مناسب سادگی را حفظ کرده اما هنوز فضایی راحت را شکل می دهد.

راحتی و گرما را اضافه کنید

هر اتاق نشیمن خنثی به کمی گرما نیاز دارد. برای تحقق این امر چند روش وجود دارد. اول استفاده از بافت های نرم که با لمس انها احساس خوبی پیدا میکنید . مورد دیگر استفاده از متریال های خنثی با ته رنگ گرم است همینطور استفاده از چوب بهترین ایده برای دکوراسیون نشیمن با رنگ های خنثی است اگر چوب سبک مورد پسند شما نیست ، فلزاتی مانند طلایی و برنز نیز می توانند به افزودن گرما کمک کنند.

تحریریه دکوبوم- غزاله عزالدین

منبع: .thespruce

۳/۵ - (۲ امتیاز)

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2575 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم