طراحی داخلی دفتر کار پارک پرنس

نام پروژه: دفتر کار پارک پرنس
عملکرد: اداری (استارتاپ) – بازسازی
مهندسین مشاور: BNS Studio
طراحی و معماری داخلی: BNS Studio
کارفرما: گروه مالی دانایان پارس
آدرس پروژه: تهران، مجتمع مسکونی پارک پرنس، برج C، طبقه منفی ۲
زیربنا : ۴۵۰ مترمربع
تاریخ شروع و پایان ساخت: ۱۴۰۰-۱۳۹۹

طراحی داخلی دفتر کار پارک پرنس با مساحت ۴۵۰ مترمربع در طبقه‌ی منفی دو مجتمع مسکونی پارک پرنس قرار دارد. فضایی بتنی که به صورت انبار ساختمان مورد استفاده قرار می‌گرفته و درخواست کارفرما تبدیل این انبار به یک دفتر کار استارتاپی با حال و هوای زنده و پویا بوده است.

رویکردهای مهم در طراحی

بدین روی مهم‌ترین مسائل پیش‌ روی مشاور، برخورد با کمبود نور، تهویه‌ی مناسب و تبدیل فضای سرد و خاکستری به فضایی با کیفیت مناسب جهت کار کردن، بوده است.


استفاده از رنگ زرد، بهره‌گیری از فضاهای سبز، ایجاد فضاهای کار باز و همچنین فراهم آوردن فضاهایی با ساختار آزاد جهت تعامل بیشتر افراد با مبلمان راحت و مدولار، در سر لوحه‌ی طراحی این پروژه قرار داشته است. رنگ زرد از طبقه‌ی همکف شروع شده و با امتداد در دیواره‌ی راه‌پله و نهایتا حرکت در کف، وارد دفتر پارک پرنس در طبقه‌ی منفی دو گشته و در درون فضا ادامه یافته است.


در روند طراحی داخلی دفتر کار ، ضمن حفظ ساختار کلی فضا (دیوارهای بتنی سازه‌ای)، سعی شده است بهترین نوع ارتباط فضایی صورت بگیرد. در این چیدمان مسیر ورودی به صورت فضایی خطی با سکانس‌های متنوع ایجاد گردیده و در نهایت به قلب دفتر که همان فضای باز، سبز و تعاملی ست منتهی می‌شود. در اطراف این بخش، فضاهای بازکاری قرار دارند و بخش‌های مدیریتی و اتاق‌های چند منظوره در انتهای مسیرها واقع شده‌اند. مبلمان همه‌ی فضاها، به شکل مدولار با قابلیت تغییر و چیدمان مجدد طراحی شده‌اند.

قبل و بعد از بازسازی: 

در ادامه با مدارک، پلان ها و دیاگرام های پروژه  طراحی و بازسازی اداری با وبسایت شرکت معماری و طراحی داخلی دکوبوم همراه باشید :

تحریریه دکوبوم

منبع: هنر معماری

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2507 بازدید

    داغ ترین مطالب هفته

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم