راهنمای گام به گام طراحی و ساخت خانه- قسمت سوم

طبق راهنمای گام به گام طراحی و ساخت خانه که در مطالب گذشته خواندید پس از تعیین تیم مناسب، می توانید آخرین قسمت از فرایند طراحی خانه رویایی خود را شروع کنید مراحل واقعی طراحی! با دکوبوم همراه باشید….

مشاهده دو مرحله اول:

قسمت اول

قسمت دوم

  

پس از انتخاب تیم مناسب ، وقت مراحل کلیدی طراحی است که به چهار حوزه اصلی تقسیم می شوند: اول طراحی اولیه، دوم مرحله برنامه ریزی، سوم مقررات ساختمان و مرحله نهایی نقشه های  ساخت و ساز است.

طرح اولیه

در این مرحله، شما به عنوان  کارفرما به شدت با معمار یا طراح خود درگیر خواهید شد.

پس از بررسی خلاصه پروژه، زمان دریافت جدول زمانی اولیه پروژه است که نحوه تنظیم پروژه از ابتدا تا انتها را بیان می کند. سپس با کمک مهندسان، بررسی سایت و مطالعه خاک بر روی سایت انجام می شود کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایت پروژه از همان ابتدا مهم است که شامل آزمایش ظرفیت باربری زمین و آزمایش تخلخل برای تعیین مناسب بودن محلول های زهکشی طبیعی است.

معمار اطلاعات اولیه درخواستی شما را ارائه می دهد و طرح های اولیه را طراحی می کند، این طرح ها باید به شما ارائه شوند تا بررسی کنید که آیا آنها انتظارات شما را برآورده می کنند یا خیر.

تعامل با تیم انتخابی

به یاد داشته باشید در پروسه  طراحی و ساخت خانه بسیار مهم است که به طور منظم با تیم انتخابی خود ارتباط برقرار کنید و تمام جنبه های طراحی  مورد نظرخود را بررسی کنید. در طول پیشرفت طراحی، باید به دنبال دریافت نقشه های دو بعدی از جمله، پلان ها، مقاطع و نماها باشیدهمچنین میتوانید از طراحی پروژه چند الترناتیو را برای انتخاب گزینه بهتر بررسی کنید اگر  ایده  طراحی را دوست ندارید باید آن را با طراحان خود در میان بگذارید تا به نتیجه مطلوب برسید اما بایستی به طراحان و دانش انها اعتماد کنید و سلیقه شخصی را با موارد اصولی و کاربردی ترکیب نکنید.

هنگامی که طرح شما تایید شد، ممکن است بر سازماندهی  و ارزیابی انرژی تمرکز کنید تا ببینید چه راه حل های گرمایشی برایص بهینه سازی انرژی بهترین است. یکی دیگر از مواردی که در مرحله اولیه ارزش سرمایه گذاری زمانی دارد  این است که یک پیمانکاری را درگیر کنید تا هزینه  و بودجه را هدایت کند. در صورت بروز هرگونه مشکل  در برنامه‌ریزی، می‌توانید با تیم برنامه‌ریزی مشکل را برطرف کنید.

این مراحل تقریبابین سه تا هشت هفته طول می کشد. پس از اینکه کاملاً از طرحی که تمام نیازهای شما را برآورده می کند راضی شدید، می توانید به مرحله برنامه ریزی بروید.

مرحله برنامه ریزی

در این مرحله شما با معمار یا طراح خود کار خواهید کرد و بخش برنامه ریزی شروع به فعالیت خواهد کرد. در صورت وجود هرگونه مشکل بحث برانگیز در مورد پیشنهادات یا سایت شما به یک مشاور برنامه ریزی نیاز خواهید داشت .

تمامی نقشه ها و اسکیس ها از مرحله طراحی اولیه به روز شده و مدل ها و تصاویر رندر سه بعدی برای شما تهیه می شود. انتخاب یک معمار که طراحی سه بعدی کار می کند،  تجسمی  ازخانه را در سایت پیشنهادی به شما نشان می دهد و به شما ایده می دهد که  در اینده چگونه به نظر می رسد.

همچنین می‌توانید مشاوران دیگری را برای برنامه‌ریزی  با اهداف ویژه انتخاب کنید مرحله برنامه ریزی می تواند از ۸ هفته بسته به اینکه چگونه  اوضاع پیش می رود طول بکشد. پس از اخذ تاییدیه برنامه ریزی برای مرحله بعدی آماده خواهید بود.

مقررات ساختمانی

پس از تایید برنامه ریزی شما، وقت آن است که به فرآیند صدور گواهینامه مقررات ساختمان بروید. در این مرحله شما با معمار، مهندس، ارزیاب انرژی و گواهی  مقررات ساختمان درگیر خواهید شد.

روند بررسی ممکن است ۶ هفته طول بکشد اما این به شما امکان می دهد از هرگونه اقدام اجرایی در مورد شرایط تعلیق که شروع کار ساخت و ساز در محل را به تاخیر می اندازد اجتناب کنید

«برای گذراندن هر یک از مراحل کلیدی طراحی و ساخت خانه  وقت بگذارید و همیشه به یاد داشته باشید که این خانه رویایی شماست، این خانه معمار شما نیست.»

 

خلاصه:

  • از همان ابتدا اطلاعات بیشتری در مورد سایت دریافت کنید.
  • به طور منظم با تیم خود ارتباط برقرار کنید و هر جنبه طراحی را بررسی کنید.
  • مطمئن شوید که بیانیه طراحی و دسترسی شما به خوبی انجام شده است.
  • هرچه سریعتر با شرایط برنامه ریزی خود کنار بیایید.
  • اگر تایید برنامه ریزی شما تایید نشد، از یک مشاور برنامه ریزی کمک بخواهید.
  • تصمیم آگاهانه ای در مورد اینکه کدام مسیر تدارکات را دنبال می کنید، بگیرید – این بر بودجه و میزان مسئولیت های شما در محل تأثیر می گذارد.
  • اگر اولویت شما ساختن خانه ای کم مصرف است، تمام جزئیات مهم را دقیقاً برنامه ریزی کنید.
  • قبل از شروع هر کاری در محل، بیمه نامه عیوب پنهان خود را ایمن کنید.
  • به یاد داشته باشید، این خانه رویایی شماست. شما باید عاشق این باشید!

تحریریه دکوبوم

منبع : acarchitects.biz

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    1649 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم