طراحی داخلی و بازسازی خانه ای هوشمند با مبلمان مدولار

طراحی داخلی و بازسازی خانه ای هوشمند با مبلمان مدولار

 طراحی داخلی این خانه با متراژ بیش از ۱۰۰ مترمربع و در طبقه اول واقع شده است ، هدف از طراحی ایجاد فضایی راحت برای یک خانواده با دو فرزند ، با اتاق های بزرگ و با حداکثر میزان نور طبیعی و تهویه  مناسب بوده است.

در واقع طراحی داخلی این خانه یک بازسازی معمولی نبوده ، زیرا لازم بود معماران شکافهای موجود را در کفهایی که با طبقه همکف مرتبط بودند ، ببندند و همینطور فضاهای پنجره را اصلاح کرده و عایق بندی حرارتی و صوتی را تقویت نمایند از سوی دیگر چالش اصلی  اخذ مجوز تغییر از مصارف صنعتی به شهری نیز بوده است.

 در این خانه سعی شد تا فعالیت های روزانه و استراحت شبانه  نقش تعیین کننده ای در طراحی به صورت مجزا داشته باشد تا حوزه ها همراستا و بدون ایجاد تداخل به فعالیت بپردازند در واقع در اتاق نشیمن منطقه ای کاملاً شفاف و همه کاره با مبل های مدولار است که به راحتی قابلیت تغییر دارد. به این ترتیب می توان آنها را به آسانی جابجا کرد تا یک منطقه بزرگ برای تعاملات خانواده و میهمانان ایجاد شود.

 در همین فضا آشپزخانه و اتاق غذاخوری شکل گرفته که با تم هوشمند در دکوراسیون ترکیب شده ، صفحه سیاه موجود ، استفاده غالب از رنگ سفید در آشپزخانه که باعث ایجاد نور شده و گشایش بصری فضا را سبب شده است با بقیه متریال های موجود برای فعالیت های روزانه ترکیب خوبی ایجاد کرده است.

طراحی برای فعالیت روزانه شرایطی را مهیا ساخته تا در هنگام شب حریم خصوصی مناسب برای همه ساکنان ایجاد نماید و همچنین اتاق خواب کودکان از اتاق خواب اصلی جدا شده و در کنار اتاق خواب یک حمام بزرگ ایجاد شده است.

در سرویس بهداشتی و حمام از رنگ سفید در مبلمان استفاده شده است رنگی که ظرافت را به ارمغان می آورد و مترادف با پاکیزگی شناخته می شود  علاوه بر این ، نداشتن پنجره به بازتاب بیشتر نور کمک می کند و باعث می شود حمام روشن تر نمایش داده شود.

این خانه توسط یک سیستم هوشمند خانگی کنترل می شود که به کاربر امکان تنظیم نور، کنترل مصرف و تعامل با محیط و تنظیم دما را در حوزه های مختلف منزل می دهد.

تحریریه دکوبوم

منبع: interiorzine

۱/۵ - (۱ امتیاز)

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3705 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم