طراحی داخلی کافه ای منحصر به فرد در ترکیه

طراحی این کافه منحصر به فرد در مرکز شهر آنکارا در ترکیه به عنوان کافه ای بین راهی برای کاربران و همسایگی ها در منطقه محسوب می شود. این کافه رستوران با هدف آوردن طبیعت و ایجاد فضایی هنری و گرم در مرکز شهر طراحی شده و تیم معماری با الهام از سبک معماری داخلی کوبا و سبک رایج در خانه های معمولی در هاوانا شکل گرفته است. هویت برند کافه در ترکیب با ویژگی های سنتی مانند پاسیو و کاشی های تزئینی فضایی الهام بخش را ایجاد کرده است.

سبک هاوانا از پایتخت کوبا الهام گرفته شده است این سبک که یکی از شاخه‌های سبک گرمسیری و استوایی است و دقیقا نقطه مقابل سبک‌های شهر سفید و ساحل جنوبی است و می‌توان آن را جشنواره رنگ‌ها نامید در این سبک می‌توان از رنگ‌های شاد، تند و روشن به مقدار زیاد استفاده کرد.  

در طراحی هوشمندانه این کافه سعی شده با ترفندهایی نظیر نورپردازی، ایجاد جریان خوشایند هوا و با به کارگیری فضای سبز و همینطور حفظ حریم خصوصی فضایی دلپذیر برای کاربران با سلایق متفاوت ایجاد کند.

تیم طراحان با استفاده از متریال های طبیعی و گیاهان سبز، فضایی باز و مفرح را برای کاربران در نظر گرفته است ساختمان بتنی مانند بومی برای تزئین معماری با سبک استثنایی کوبایی به کار رفته است.

تراس پایینی با درختی بزرگ احاطه شده و تمام عناصر دکوراسیون را به هم متصل ساخته است میز گرد حول درخت تنومند با نورپردازی زیبا فضای جدید و متنوعی ایجاد کرده است.

طراحی داخلی کافه

تراس ها، میله های فلزی و گلدان های چدنی بر دکوراسیون کوبایی تاکید می کنند. بالکن های سفارشی، هندریل ها ، تراسهای باز ، قالب سازی بر روی شکل قوسی و آلاچیق مانند در ترکیب با شکل ساختمان با طرح رنگ و هندسه های مشابه فضا را به هم متصل نموده و کاشی و سرامیک های دست ساز و چشم انداز، کافه ای تمام عیار و دوست داشتنی ایجاد کرده است.

 ترکیب رنگ سبز در نمای بیرونی به همراه گیاهان با رنگ صورتی در دیوارهای داخلی که نشان هماهنگی با لوگو برند کافه است هارمونی و تعادل را بیشتر کرده است.

رنگ صورتی فضای داخلی را در بر گرفته و سقف همه فضاها با پانل های چوبی پوشش داده شده، استفاده از سرامیک دست ساز و متریال برنجی فضا را متمایز ساخته و چراغ های نئون و انعکاس آنها بر روی دیوار، لحظات شگفت انگیزی را ایجاد می کنند.

لو کافه با نمای بیرونی خود جلب نظر می کند و کنتراست شیشه ، فولاد و بتنی نمای متفاوتی ایجاد می کند این رستوران دارای پالتی از متریال های طبیعی و دست ساز مانند کاشی های دست ساز خاک رسی، نقاشی های صورتی ونیزی و پانل های چوبی برای تسکین و آرامش بخشی فضا می باشد. این کافه مکانی منحصر به فرد در شهر اما برای دور بودن از شلوغی مرکز شهر با طراحی منحصر به فرد به همراه گیاهان سبز و مکانی قابل دسترس و زیبا را برای کاربران ایجاد کرده است.

طراحی داخلی کافه

تحریریه دکوبوم

منبع: archilovers

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    6765 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم