کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت کلاسیک به کابینتی گفته می شود که در طراحی آن از سبک معماری رومی الگو برداری شده است و دارای درب های غیر ساده و طرح دار، ستون های ابزار خورده و سرستون های منبت کاری شده باشد. جنس کابینت آشپزخانه کلاسیک اغلب از چوب است و از نظر قیمتی در مقایسه با سایر کابینت ها از ارزش بالاتر برخوردار است. در این مقاله سعی داریم بیشتر در مورد طراحی انواع کابینت مدل کلاسیک و المان های تاثیر گذار در این سبک از کابینت آشپزخانه صحبت کنیم.

 چه المان هایی در طراحی آشپزخانه کلاسیک بیشتر تاثیرگذار هستند؟!

برای ایجاد یک آشپزخانه کلاسیک، رعایت نکات به ظاهر ریز و توجه به جزئیات باعث زیبایی بیشتر طراحی سبک کلاسیک خواهد شد. در سبک کلاسیک، کابینت‌ تمام چوب سفید حرف اول را از نظر زیبایی می زند البته رنگ هایی مانند قهوه ای، کرم و طوسی  هم جزو رنگ های پر تقاضا به حساب می آیند. اگر از رنگ کابینت بگذریم نحوه طراحی و مدل کابینت یکی دیگر از پارامترهای مهم است که رعایت اعتدال در سبک طراحی و حفظ سادگی می تواند باعث جذاب تر جلوه دادن دکوراسیون منزل شما شود. استفاده از متریال درجه یک در ساخت اجزا مختلف دکوراسیون از جمله کابینت و میز و صندلی آشپزخانه، هم به افزایش طول عمر وسایل شما می افزاید و هم زیبایی دکور خانه را دوچندان می نماید که در ادامه سعی می کنیم به بررسی دقیق تر هر یک از آنها و سایر نکات تاثیر گذار در طراحی کابینت کلاسیک بپردازیم.

۱- انتخاب رنگ کابینت

کابینت سفید یکی از پرطرفدارترین کابینت های آشپزخانه سبک کلاسیک است اما شاید همیشه هم انتخاب رنگ سفید برای آشپزخانه منزل شما گزینه مطلوبی نباشد گاهی اوقات رنگ های تیره و حتی رنگ چوب طبیعی جلوه بهتری به فضای دکوراسیون شما می بخشد پس در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه بر روی یک رنگ خاص تاکید نداشته باشید و سعی کنید رنگ های مختلف کابینت را ببینید و بهترین گزینه را انتخاب کنید اگر به رنگ چوب طبیعی علاقه دارید پیشنهاد می کنم رنگ هایی مانند فندقی و گردویی را حتماً در نظر داشته باشید.

استفاده از رنگ‌های کرم و طوسی در کابینت سبک کلاسیک، تقریباً با تمامی سلایق و حتی افرادی که تمایل به سبک مدرن دارند، ارتباط خوبی برقرار خواهد کرد و کاملاً توصیه می شود. این رنگ‌ها به راحتی و با ترکیب شدن با سایر رنگ‌ها، خنثی می‌شوند و به همین دلیل، در ساخت کابینت کلاسیک بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتخاب رنگ کابینت

۲- توجه به رعایت سادگی در طراحی

هر طرحی بسته به سبک و مدلی که دنبال می کند، ممکن است از جزئیات مختلف استفاده کند. مثلا ممکن است در طراحی یک دکوراسیون سبک کلاسیک، کابینت‌ جزیره‌، کاور هود، تاج‌ و منبت های زیاد به کار رفته باشد. در صورتیکه بیشتر افراد به آشپز‌خانه کلاسیک با طراحی ساده تمایل دارند. این نکته بدین معنی نیست که در ساخت کابینت کلاسیک، به جزئیات توجه نمی‌شود بلکه بدین معناست که بر خلاف کابینت چوبی سنتی ، کابینت کلاسیک از جزئیات کمتری برخوردار است. نمونه بارز این سبک کابینت نئوکلاسیک است که این روزها طرفداران زیادی برای خود پیدا کرده و ویژگی های مثبت هردو سبک مدرن و کلاسیک را به یدک می کشد.

۳-صفحه کابینت تیره یا روشن؟!

یک آشپزخانه کلاسیک خوب بطور معمول از ترکیب رنگ‌های تیره و روشن ایجاد می شود. برای این منظور اغلب از صفحه کابینت‌ های سنگی کوارتز و کورین استفاده می‌کنند که تنوع رنگی زیادی دارند.

 سنگ مرمر و گرانیت دو سنگی هستند که بیشترین کاربرد را در کابینت آشپز‌خانه‌ کلاسیک با رنگ تیره دارند. در واقع این تضاد رنگی بین کابینت و صفحه روی کابینت است که باعث زیبای دکوراسیون داخل آشپزخانه می شود. با استفاده از صفحه کابینت سنگی با رنگ روشن، کابینت به کانون یک آشپزخانه کلاسیک تبدیل می‌شوند. البته نگهداری و تمیزکاری این نوع صفحه کابینت ها نکات خاص خود را دارد که باید برای حفظ زیبایی و طول عمر بیشتر رعایت شوند.

صفحه کابینت تیره یا روشن؟!

۴-رنگ سایر اجزاء محیط

 توجه به رنگ سایر اجزای محیط آشپزخانه مانند رنگ دیوار ها و سقف، رنگ مبلمان، میز ناهارخوری تاثیر زیادی در بهتر دیده شدن کابینت و دکوراسیون آشپزخانه دارد. یکی از گزینه های خوب برای پوشش دیوار آشپزخانه استفاده از سنگ‌هایی با رنگ روشن در قسمت بالای گاز و بین کابینت های دیواری و زمینی است که به نظر کم اهمیت می رسد اما همین نکات کوچک می تواند کمک  زیادی به زیباتر شدن آشپزخانه شما نماید.

۵-مدل درب کابینت آشپزخانه کلاسیک

 یکی از خصوصیات مهم کابینت کلاسیک داشتن درب های  برجسته و ابزار خورده است اما انتخاب مدل درب کابینت آشپزخانه چوبی باید با دقت بیشتر و با توجه به نکات مختلف انجام شود مثلاً اینکه اگر با مشکل کمبود فضا مواجه هستید بهتر است از طرح های ساده تر استفاده کنید تا فضای شما دلباز تر جلوه کند. البته عوامل موثر دیگری هم مانند قیمت کابینت چوبی در انتخاب مدل های ساده تر برای کابینت کلاسیک دخیل هستند که در مقالات بعدی سعی می کنیم به آنها بپردازیم.

۶-طراحی انعطاف پذیر

یکی از موضوعات جذاب در رابطه با طراحی آشپزخانه کلاسیک این است که مدل کلی آن قابل تغییر است یعنی می توانید همزمان از ویژگی های سبک مدرن در کنار سبک کلاسیک استفاده کنید. در واقع اجباری نیست که اگر در حال حاضر از سبک کلاسیک استفاده می کنید حتماً سایر المان های محیط را هم بر اساس سبک کلاسیک انتخاب کنید گاهی یک تضاد کوچک می تواند باعث زیبایی بیشتر کابینت و دکوراسیون شما شود.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

لازم به ذکر است این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و دکوبوم هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تحریریه دکوبوم

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    4831 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم