گیاهان سبز در طراحی داخلی خانه ای دوبلکس

نکته بارز در طراحی داخلی این خانه بسیار زیبا ایجاد فضای سبزی در محیط داخلی خانه است که توسط چمن و دیوار سبز عمودی و گیاهان آویز آراسته شده است .علاوه بر قسمت نشیمن در پشت اتاق ناهار خوری نیز از گیاهان دکوری سبز  در کنار سنگ های طبیعی برای روح بخشی در فضا استفاده شده است.

طراحی این خانه دوبلکس با پلان باز صورت گرفته و از طریق بالا بردن ارتفاع آشپزخانه و از طریق چیدمان مبلمان به تفکیک فضاها پرداخته است.

نزدیکی آشپزخانه به غذاخوری عملکرد فضا را افزایش داده و حوزه پخت و پز و صرف غذا را از نشیمن مجزا ساخته در حین اینکه با ایجاد پلان باز  دید به نشیمن و تلویزیون را امکانپذیر ساخته است.  

استفاده از رنگ های طبیعی و خنثی ، متریال چوب و گیاهان  به کار رفته در دکوراسیون فضایی گرم و راحت و مطابق با طبیعت ایجاد کرده است و تضاد رنگی صندلی های ناهارخوری نارنجی  در کنار گیاهان به فضا پویایی و کنتراست زیبایی بخشیده است.

 در نشیمن و کنار راه پله گیاهان در باکس های بتنی در کنار درخت قرار گرفته اند  و گیاهان کوچکتر در چمن روییده اند که متریال بتن  با تم خاکستری در هارمونی با مبلمان بوده  و تخته های اکسترود شده در  دیوار دارای یک پس زمینه لایه ای برای کاشت می باشند.

نور طبیعی نور خورشید از حیاط عبور می کند، باعث برجسته سازی و ایجاد سایه و رشد گیاهان می شود.

یک لوستر مدرن بالای میز ناهار خوری چوبی قرار گرفته و سه روشنایی آویز کروم در بالای کانتر آشپزخانه آویزان شده است. در زیر چراغ آویز آشپزخانه ، جزیره مرکزی آشپزخانه با سنگ مرمر سفید صاف پوشش داده شده و در کنار متریال های چوب تم منحصر به فرد و لوکسی در آشپزخانه  ایجاد کرده است.

حیاط کوچک در اتاق ناهار خوری تا وروودی آشپزخانه امتداد یافته است و این فضای کوچک مکانی دنج و مفرح برای کسب آرامش و مطالعه محسوب می شود.

تحقیقات علمی زیادی اثبات کرده‌اند که وجود گیاهان خصوصا برای افرادی که از بیماری رنج می‌برند یا مضطرب هستند مفید است دلایل زیادی برای استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی وجود دارد در واقع وجود گیاه در خانه سبب می‌شود سموم موجود در هوا کمتر شوند و رایحه‌ی بعضی گیاهان هم نقش مثبتی روی سلامت انسان دارد. این اثرات مثبت شامل کاهش فشار خون، انرژی بخشیدن به مغز و بهبود کیفیت خواب می‌شوند و از سوی دیگر با اهدای زندگی و طراوت باعث روح بخشی و طراوت  دکوراسیون فضا می شوند و در خانه هایی با رنگ خنثی فضا را از یکنواختی خارج کرده و پویایی بیشتری را به ارمغان می آورند.

    

تحریریه دکوبوم

منبع: home-designing

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    4960 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم