طراحی ویلا فردوس در رویان

 طراحی ویلای فردوس در شهرک ساحلی فردوس در نزدیکی شهر رویان از توابع استان مازندران قرار دارد. این شهرک از سمت شمال به دریای خزر و از سمت جنوب به جنگلهای رویان ارتباط پیدا می کند. موقعیت زمین ویلا در شهرک به گونه ای است که در مجاورت یک پارک محلی در سمت شمال شرقی قرار دارد و در ارتفاع خاصی دید و تسلط کافی به فضاهای دلنشین این پارک برقرار می شود.

مشخصات پروژه:

نام: ویلا فردوس
آدرس: مازندران، رویان، شهرک ویلایی فردوس
شرکت مشاور: دفتر طراحی کورش رفیعی

مساحت زمین: ۹۶۰ مترمربع
مساحت زیربنا: ۳۸۰ مترمربع

دید و منظر ویلا:

طراحی ویلا به دلیل وجود درختان انبوه و وجود ارتفاعات سرسبز در دوردست ها، زوایای دیگر آن نیز از دید و منظر مناسبی برخوردار است.

برنامه پروژه احداث یک ویلای چهارخوابه در دو طبقه بود اما به دلیل موقعیت ویژه این بنا، از برنامه عدول کردیم و به جای دوطبقه آنرا در ترازهای مختلف طراحی کردیم.

بیشتر بخوانید: طراحی ویلا

این ترازهای پراکنده از طریق عبور یک فضای خالی در مرکز مجددا بهم پیوند می خورند.

به این ترتیب که با عبور این فضای خالی دو طبقه به صفحات متعددی تقسیم شد که هر یک از این صفحات بنا به شرایط فضایی و دید و منظری که برای آنها فراهم می آمد در موقعیت و ارتفاع خاصی قرار گرفتند.

این فضای خالی ارتباط دریا به جنگل را به طور سمبلیک از طریق اتصال یک درخت قدیمی در حیاط جنوبی به یک آبنمای طولی در حیاط شمالی تداعی می کند.

تراز های طراحی ویلا

تراز اول در طراحی داخلی خانه ویلایی که همسطح خیابان می باشد به  پارکینگ و فضاهای خدماتی مثل انبار اختصاص یافت.

تراز دوم که ارتفاع کمی از زمین دارد به ورودی و فضاهای عمومی مثل سالن پذیرایی و آشپزخانه اختصاص یافت که دید به حیاط های شمالی و جنوبی از هر دو طرف دارند.

در تراز سوم که بالای پارکینگ قرار دارد یک اتاق خواب تعبیه شده که قابل استفاده برای مهمان یا فضای کار می باشد. این فضا دید به محوطه های اطراف در مقیاس خود شهرک را دارد.

تراز چهارم فضای نشیمن خصوصی یا اتاق تلویزیون می باشد که دید به پارک محلی دارد.

در تراز پنجم سه اتاق خواب طراحی شده که هر یک دید به سویی دارد که هم فضاهای شهرک را می بینند و هم ارتفاعات دوردست و همچنین دریا را.

تراز ششم اولین فضای باغ بام است که باربی کیو در این قسمت قرار گرفته و دید به ارتفاعات سرسبز جنوبی دارد.

تراز هفتم باغ بام بعدی است که دید کامل به دریا دارد و تراز آخر هم باغ بام است که دید به هر دو طرف دارد و دریا و جنگل را می بیند.

لایه بندی فضاها

لایه بندی فضاها علاوه بر اینکه در گردش فضاهای داخلی تجربه می شود، در حجم و نمای بیرونی نیز نمود دارد و بنا از بیرون به شکل صفحاتی شناور در محیط پیرامون به نظر می رسد.

این صفحات گاها به تراسهایی در امتداد فضاهای داخلی مربوط به خود تبدیل می شوند که به جریان سیال فضا در پروژه کمک می کنند و گاه بدون کاربرد خاصی تنها یک صفحه هستند که در این حالت غالبا با ایجاد وید در کف این صفحات به سبکی و ایجاد ارتباط فضایی در ارتفاع انجامیده است.

پلان ویلا:

تحریریه دکوبوم

منبع: caoi

۵/۵ - (۱ امتیاز)

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2336 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم