اصول طراحی باربیکیو در ویلا + نمونه و ایده های جذاب

اصول طراحی باربیکیو در ویلا + نمونه و ایده های ج

با گرم شدن هوا، نوبت آن است که حیاط ویلای خود را برای یک تابستان پر از کباب‌های خوشمزه آماده کنید. همان‌طور که آشپزخانه قلب خانه است، یک آشپزخانه شیک در فضای باز یا منطقه باربیکیو، شور و نشاط را به زندگی در این فضا می‌بخشد. با فرارسیدن فصل باربیکیو، وقت آن است که گردوغبار آن را پاک کنید و برای خلق خاطرات به‌یاد‌ماندنی در یک تابستان گرم آماده شوید.

آشپزی در فضای باز

قطعا شما هم می‌دانید که ساختن محیط سرگرمی بی‌عیب‌ونقص در فضای باز، کار آسانی نیست. انتخاب بهترین چیدمان برای این فضا، از جمله وسایل مناسب و اطمینان از ضد آب بودن همه چیز، برخی از مواردی است که باید برای طراحی یک فضای سرگرمی در فضای باز رویایی در نظر بگیرید. اصول طراحی که در آشپزخانه داخلی شما اعمال می‌شود باید برای فضای آشپزخانه بیرونی نیز، درنظر گرفته شود. اگر حیاط‌خلوت شلوغ یا جمع‌وجور یا حتی تراسی در طبقه بالا داشته باشید، نکته اصلی این است که باید در مورد طراحی باغ ویلا و آشپزخانه در فضای باز یا باربیکیو اطلاعات مناسبی داشته باشید.

اصول طراحی باربیکیو در ویلا

بهترین مکان برای آشپزخانه در فضای باز کجاست؟

آشپزخانه‌ای زیبا، محلی دلنشین برای پخت‌وپز است. اما کارایی، عنصری جداگانه است که در آشپزخانه‌های فضای باز، اهمیت دوچندان می‌یابد. انتخاب مکانی مناسب، نقشی کلیدی در عملکرد یکپارچه این بخش از محیط بیرونی ایفا می‌کند. بنابراین، بهترین مکان برای ساخت یک باربیکیو در فضای باز کجاست؟ انتخاب نوع و محل آشپزخانه بیرونی، به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. معمولا این آشپزخانه‌ها در مجاورت قسمت‌های نشیمن خانه ساخته می‌شوند. نزدیکی آشپزخانه بیرونی به داخلی، مزایایی مانند به‌اشتراک‌گذاری وسایل و فضای یخچال را به همراه خواهد داشت.

نکات کاربردی در مورد انتخاب محل آشپزخانه

شاید تصور کنید که ساخت یک آشپزخانه واقعی در فضای باز، کاری دشوارتر از تبدیل فضای سرپوشیده به مکانی برای سرگرمی باشد. اما اینطور نیست! ساخت آشپزخانه در فضای باز، فرآیندی ساده‌تر است. در حالی که تبدیل فضای سرپوشیده به مکانی برای سرگرمی، ممکن است تابع الزامات و قوانین سختگیرانه‌تر کد ساختمان باشد، ساخت آشپزخانه در فضای باز از این قید و بندها رهاست. بسته به چیدمان و طراحی ویلا دوبلکس، مهم است که اتاق‌خواب‌ها و بالکن‌ها در فضایی مناسب قرار گیرند، زیرا نباید غرق دود یا بوی باربیکیو شوند. توجه به صداها و بوی مواد غذایی، فضای آشپزخانه الزامی است. پس، از نزدیک‌کردن آن‌ها به اتاق‌خواب یا زیر بالکن خودداری کنید.

همچنین توصیه می‌شود که فضای خانه خود و زمانی که از آشپزخانه استفاده می‌کنید را درنظر بگیرید. غروب آفتاب زمان زیبایی برای بیرون رفتن است، اما آفتاب غربی در بعدازظهرهای تابستان می‌تواند خفه‌کننده باشد و ممکن است استفاده راحت از باربیکیو را سخت کند.

اصول طراحی باربیکیو در ویلا

تهویه برای آشپزخانه در فضای باز چقدر مهم است؟

پس از انتخاب محل مناسب برای آشپزخانه فضای باز، نوبت به تهویه می‌رسد. تهویه مناسب، نقشی کلیدی در سلامتی و آسایش شما برای آشپزی در فضای باز ایفا می‌کند. آشپزی در فضای باز، تجربه‌ای دلچسب و خاطره‌انگیز است. اما برای لذت بردن از این تجربه، باید تمهیدات لازم را اندیشید. یکی از مهم‌ترین این تمهیدات، فراهم کردن امکان استفاده از وسایل گازسوز در محیط باز است. برای این منظور، برقراری جریان هوای مناسب امری ضروری است. برای این امر، باید راه‌های مختلفی از جمله عدم وجود سقف، داشتن حداقل دو دیوار باز، حداقل ۲۵ درصد محیط کاملا باز در نظر گرفته شود.

  • BBQ برای استفاده در فضای بیرونی محصور باید مجددا تایید شود. این بدان معنی است که باید تولید قوی داشته باشد. یک سیستم شکست شعله، در آن لوله‌کشی شود و دارای یک دریچه جداسازی قابل‌دسترسی و نصب بر روی سطح غیرقابل‌احتراق (مانند فولاد ضدزنگ، کاشی، آجر یا بتن) باشد.
  • به نصب هود یا فن استخراج نیاز دارد.
  • اجاق‌گاز، باید مکانیزم قفلی داشته باشد که اطمینان حاصل کند که فن استخراج به‌طور خودکار هنگام استفاده از BBQ روشن می‌شود.

اگر منطقه شما محصور در نظر گرفته می‌شود، باید سایه‌بانی مناسب با تعدادی از الزامات مانند اطمینان از نصب هود یا فن اگزوز در ارتفاع صحیح بالای اجاق‌گاز نصب شود. اطمینان حاصل کنید که مشعل‌ها از دیوارها و سطوح اطراف، فاصله کافی دارند.

چه متریالی را برای آشپزخانه در فضای باز باید در نظر بگیرید؟

در بیرون از منزل، آشپزخانه شما نه‌تنها بیشتر در معرض تغییرات دما، باران، رطوبت و حتی آسیب‌های ناشی از نور خورشید قرار می‌گیرد، بلکه در معرض لغزش‌ها و ریخت‌وپاش‌های ناشی از اتمام مهمانی‌های باغ نیز خواهد بود. همه این عوامل، باید هنگام انتخاب سطوح، مواد و متریال درنظر گرفته شوند تا اطمینان یابید که با گذشت زمان دچار تخریب یا تغییر رنگ نمی‌شوند. همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که سطوح پخت‌وپز با استانداردهای ساختمان مطابقت دارند. به‌عنوان‌مثال، باربیکیو گازی روی نیمکت چوبی قرار داده نمی‌شود.

اصول طراحی باربیکیو در ویلا

بهترین چیدمان برای آشپزخانه در فضای باز چیست؟

انتخاب بهترین چیدمان برای آشپزخانه در فضای باز یا فضای باربیکیو، مانند طراحی یک فضای داخلی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. فضای موجود و میزان استفاده شما از لوازم‌خانگی، دو عنصر کلیدی در این انتخاب هستند.

اگر در حال ساختن آشپزخانه خود در فضای آزاد هستید، یک طراحی L شکل ایده جالبی است. شما می‌توانید صفحه کباب‌پز یا گریل را در یک طرف قرار دهید و سپس یخچال و هر وسیله اضافی و همچنین سینک را در سمت دیگر داشته باشید. حتی می‌توانید چند نیمکت در امتداد قسمت آزاد اضافه کنید تا آشپزی خود را صمیمی نگه دارید. اگر فضا دارید، آن را U شکل طراحی کنید. اگر فضای شما اجازه طراحی L شکل را نمی‌دهد، طراحی تک دیواری کلاسیک می‌تواند مناسب باشد. این طراحی، ساده است، به فضای کمتری نیاز دارد و می‌تواند در اکثر فضاها اعمال شود. یک آشپزخانه تک دیواری، می‌تواند به همان اندازه که نیاز دارید فضای کمی را اشغال کند و در قسمت‌های فشرده‌تر مانند بالکن یا آپارتمان به‌خوبی سازگار باشد.

اصول طراحی باربیکیو در ویلا

لوازم مورد نیاز آشپزخانه در فضای باز چیست؟

انتخاب امکانات و تجهیزات برای آشپزخانه فضای باز، به وسعت و بودجه شما بستگی دارد. اگر فضای کوچکی مانند حیاط یا بالکن دارید، اولویت با وسایل پخت‌وپز و فضایی برای آماده‌سازی غذا است. اضافه‌کردن سینک و شیر، شستشو را آسان‌تر و کابینت داخلی، فضایی برای ذخیره‌سازی لوازم جانبی در فضای باز فراهم می‌سازند.

تصور کنید که در یک شب خنک تابستانی، در کنار اجاق هیزمی آشپزخانه فضای بازتان، مشغول پخت پیتزا هستید. یخچال باری در فضای باز، به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به رفت‌وآمد مداوم به داخل خانه، به نوشیدنی و تنقلات خنک دسترسی داشته باشید. با این امکانات، آشپزخانه‌ی فضای باز شما، به پاتوقی برای دورهمی‌های دوستانه و خاطره‌انگیز تبدیل خواهد شد.

نورپردازی برای آشپزخانه‌های فضای باز چقدر اهمیت دارد؟

رقص در تاریکی لذت‌بخش است، اما کباب‌کردن در تاریکی نه! نور کافی، عنصری ضروری در هر آشپزخانه‌ای، به‌ویژه در فضای باز است. نور مناسب، نه تنها برای بریدن و آماده‌سازی غذا، بلکه برای تشخیص پخت کامل استیک یا سبزیجات، حائز اهمیت است.

اگر فضای سرپوشیده‌ای در محیط باز دارید، نورهای روبه‌پایین با یک سوئیچ کم‌نور به شما این امکان را می‌دهند که در مواقعی که به آن نیاز دارید محیط را روشن کنید. برای خلق فضایی شاعرانه‌تر، می‌توانید از چراغ‌های فستونی یا پری آویزان استفاده کنید و حال‌وهوایی خنک و لطیف به محیط خود ببخشید. مثل همیشه، مطمئن شوید که نورپردازی شما برای استفاده در فضای باز مناسب است و در صورت لزوم، با یک برق‌کار مجاز مشورت کنید.

اصول طراحی باربیکیو در ویلا

۱۵ ایده الهام بخش طراحی BBQ

تابستان در راه است، و بنابراین، فصل باربیکیو در اوج است! ممکن است در ماه‌های آینده، تعدادی مهمان برای باربیکیو در ویلای خود داشته باشید. پس چرا یک منطقه منحصربه‌فرد برای پخت کباب در باغ خود نداشته باشید. برای کمک به جریان‌یافتن ایده‌ها، ما تعدادی طرح مختلف را گردآوری کرده‌ایم که ممکن است برای شما مفید باشد.

منطقه باربیکیو تمام سنگ

چرا طراحی منطقه باربیکیو به سبک روستایی قدیمی را امتحان نکنید؟! این طرح، به‌طور شگفت‌انگیزی با پاسیو سنگی شما همخوانی دارد و حسی از قرون وسطی یا مدیترانه را به باغ می‌بخشد.

میز ناهارخوری بتنی

این طرح ممکن است در واقع با طرح شماره مطابقت داشته باشد، پس چرا یک میز بتنی نسازیم یا نصب نکنیم؟! هر شکلی را می‌توان برای آن درنظر گرفت، اما به نظر ما یک طرح مربع مستحکم، گزینه ایده‌آلی خواهد بود!

فضای مسقف در فضای باز/داخلی

این طرح، می‌تواند برای روزهای مرطوب اما بارانی، یا حتی برای داشتن اندکی سایه در یک روز گرم و مرطوب ایده‌آل باشد! چرا یک فضای بیرونی با سقفی سرپوشیده ایجاد نمی‌کنید که به‌عنوان مکان داخلی محوطه ویلای شما عمل کند؟ اطمینان حاصل کنید که باربیکیو شما دقیقا در داخل قسمت مسقف قرار می‌گیرد.

آلاچیق باربیکیو

کباب‌کردن زیر آلاچیق، می‌تواند حس خوبی ایجاد کند. البته اندازه آلاچیق به ‌اندازه باغ شما بستگی دارد، اما اگر فضای کوچکی دارید، هنوز هم چند طرح دوست‌داشتنی برای اجرا وجود دارد.

غذاخوری در فضای باز

این فضا می‌تواند کمی جسورانه باشد، به‌خصوص در محیط‌هایی با آب‌وهوای غیرقابل‌پیش‌بینی. اما چرا ایستگاه باربیکیو بدون سرپوش نسازید. البته، ممکن است فقط چند روز در سال وجود داشته باشد که بتوان از آن به‌طور کامل استفاده کرد، اما وقتی خورشید روی آن می‌تابد، هرگز از اجرای این ایده پشیمان نخواهید شد!

اصول طراحی باربیکیو در ویلا

مرکز تفریحی باربیکیو

تصور کنید در کانون تفریحی باربیکیوی خود، در کنار دوستان و عزیزانتان، خاطره‌ای خوش پر از شور و شادی می‌آفرینید.

شاید بخواهید با پخت کباب مرغ و همبرگر روی گریل، شبی خاطره‌انگیز را با تماشای فیلم به دوستان خود هدیه دهید. نصب یک تلویزیون در محل غذاخوری فضای بازتان، عصر تابستان را به تجربه‌ای دل‌انگیز تبدیل خواهد کرد.

غذاخوری خانوادگی همه در یک

این مکان، بخش مناسبی برای غذاخوری در باربیکیوهای خانوادگی شما طی فصل تابستان خواهد بود. یک میز مجاور به ایستگاه باربیکیو، به کل خانواده این امکان را می‌دهد تا زمانی که غذا روی باربیکیو است، زمان باکیفیتی را کنار هم بگذرانند!

مکان خاص آشپز

شاید بخواهید ایستگاه آشپزی شما دور از مهمانان باشد و فضای مجزای باغ را داشته باشد. اجازه دهید دوستانتان با هم معاشرت کنند درحالی‌که آشپز سخت‌کار می‌کند!

پخت‌وپز در سطح تقسیم شده

ممکن است در باغ خود فضای دوسطحی داشته باشید و بخواهید از فضا حداکثر استفاده را ببرید. یک منطقه باربیکیو در طبقه بالا ایجاد کنید و از حضور در جمع دوستان در طبقه پایین لذت ببرید.

روشنایی

با نزدیک‌شدن به شب، مهمانی همچنان ادامه دارد، نورهای آویزان را روشن کنید که حس تابستانی جادویی را به باربیکیو بدهد!

غذاخوری معاصر

آیا از طراحی ویلا کلاسیک و روستیک خسته شده‌اید؟! وقت آن است که با طراحی مدرن، فضایی نو و دل‌انگیز به باربیکیو خود ببخشید. با استفاده از روکش سنگ‌آهک مصنوعی و تجهیز آن به چند نشیمن مدرن در فضای باز، باربیکیو خود را به نقطه کانونی زیبایی در باغتان تبدیل کنید.

آیا منظره فوق‌العاده‌ای در ویلای خود دارید؟ شاید به‌دنبال دریا یا مناطق روستایی هستید. باربیکیو خود را به سمت منظره‌ای عالی قرار دهید و بهترین صندلی خانه را در اختیار آشپز قرار دهید.

باربیکیو چوبی

آیا از یکنواختی طرح‌های باربیکیو خسته شده‌اید؟ باربیکیو چوبی با ظاهری منحصر‌به‌فرد و میزی متصل برای آماده‌سازی، تجربه‌ای نو از آشپزی در فضای باز را برای شما به‌ارمغان می‌آورد.

اصول طراحی باربیکیو در ویلا

تجربه ناهارخوری

اگر فضای لازم برای این کار را دارید، پس چرا یک میز در کنار ایستگاه باربیکیو خود نسازید. این فضا، می‌تواند برای مهمانان شما مکانی خنک و دل‌انگیز برای گپ‌وگفت پیش از سرو غذا فراهم کند و فرصتی برای نوشیدن شربتی گوارا ارائه دهد.

خلوتگاه کنار استخر

اگر به‌اندازه کافی خوش‌شانس هستید که استخر دارید، چرا محوطه خود را مجهز به ایستگاه باربیکیو در مجاورت محوطه استخر نکنید! این فضا می‌تواند در روزهای مطبوع تابستان، خلوتگاه شما باشد.

نکات کلیدی طراحی باربیکیو

  • پیش از شروع طراحی، بودجه و نیازهای خود را مشخص کنید.
  • از یک متخصص برای طراحی و ساخت باربیکیو کمک بگیرید.
  • به نکات ایمنی توجه ویژه داشته باشید (رعایت نکات ایمنی مانند نصب هود، استفاده از کپسول آتش‌نشانی و عدم رهاکردن آتش بدون مراقبت).
  • فضایی برای ذخیره‌سازی لوازم و مواد غذایی در نظر بگیرید.
  • با خلاقیت و سلیقه خود، باربیکیو را به مکانی زیبا و کاربردی تبدیل کنید.
  • سینک و محلی برای شستشو داشته باشید.
  • از نورپردازی مناسب برای استفاده در شب غافل نشوید.
  • تناسب با طراحی ویلا و محوطه را فراموش نکنید.
  • المان‌های تزیینی مانند گل‌وگیاه را در محوطه باربیکیو به کار بگیرید.

با رعایت این اصول می‌توانید یک باربیکیوی زیبا، کاربردی و ایمن در ویلای خود داشته باشید و از پخت‌وپز در فضای باز لذت ببرید.

جمع‌بندی

تصور کنید در ویلای خود، در کنار شعله‌های رقصان باربیکیو، خاطره‌ای خوش از طعم و شور و شادی می‌آفرینید. اما پیش از آن، گام‌های مهمی در طراحی و ساخت باربیکیو درانتظار شماست. انتخاب مکانی مناسب، اولین قدم است. فضایی با تهویه کافی، دور از درختان و مواد قابل‌اشتعال، با مسیر دود مناسب و دسترسی آسان به آب و برق، ایده‌آل خواهد بود.

باربیکیو، باید با ابعاد ویلا و تعداد افراد، تناسب داشته باشد. فضای کافی برای پخت‌وپز و آماده‌سازی مواد درنظر بگیرید. درنهایت، از مصالح بادوام و مقاوم در برابر حرارت مانند آجر، سنگ، فلز یا بتن استفاده کنید. با رعایت این اصول، باربیکیوی ویلای شما به کانونی برای خلق خاطرات خوش تبدیل خواهد شد.

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    141 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم