ایده‌های خلاقانه برای محوطه‌سازی و باغبانی ویلا

ایده‌های خلاقانه برای محوطه‌ سازی و باغبانی ویلا

ایده‌های متفکرانه محوطه‌ سازی، کلید ایجاد محیطی خاص در فضای باز است که الهام بخش هستند، خواه یک حیاط کوچک در یک منطقه شهری داشته باشید یا یک ملک وسیع در منطقه‌ای روستایی. همه چیز از نوع چمنی که انتخاب می‌کنید تا طراحی گل و متریال به نحوه استفاده شما از فضا و تعداد دفعات آن کمک می‌کند. فرقی نمی‌کند سنگ‌فرش‌های سنگی مسطح را انتخاب کنید یا هکتارها چمن سبز، طراحی منظره شما به همان اندازه که نشانگر فضای داخلی خانه شما است شخصیت و سلیقه شما را نشان می‌دهد.

ویلای خود را با طراحی‌های محوطه‌ سازی خیره‌کننده متحول کنید

ویلا چیزی بیش از یک مکان برای زندگی است. ویلا پناهگاهی است که شایسته تبدیل‌شدن به یک محوطه نفس‌گیر است. درحالی‌که ممکن است فضای داخلی ویلای شما شیک و به‌خوبی طراحی شده باشد، اما این طراحی محوطه باغ ویلا هستند که واقعا تاثیری ماندگار می‌گذارند. با ترکیب طرح‌های محوطه‌سازی خیره‌کننده، می‌توانید زیبایی و عملکرد نمای بیرونی ویلای خود را ارتقا دهید و پناهگاهی ایجاد کنید که هم مهمانان و هم ساکنان را شگفت‌زده می‌کند.

زیبایی طبیعت را در آغوش بگیرید

کلید یک طراحی منظره جذاب، کار با طبیعت است، نه در برابر آن. عناصر طبیعی موجود در محیط ویلای خود، مانند درختان مسن یا صخره‌های منحصر به فرد را در آغوش بگیرید و آنها را در طراحی خود بگنجانید. مسیرهایی را ایجاد کنید که به مناظر پرپیچ‌وخم می‌رسند، شما را به کاوش در طبیعت دعوت می‌کنند و نمایی از گوشه‌های پنهانی باغ را نشان می‌دهند. ترکیبی هماهنگ از محیط ساخته شده به دست بشر و طبیعت، فضایی آرام را ایجاد می‌کند که باعث آرامش و راحتی می‌شود.

طراحی با درنظرگرفتن عملکرد

محوطه‌ سازی فراتر از زیبایی‌شناسی است. باید عملکرد فضاهای بیرونی ویلای شما را افزایش دهد. در نظر بگیرید که چگونه شما و خانواده‌تان دوست دارید از فضاهای بیرونی بهره ببرید و بر اساس آن طراحی کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر از میزبانی مجالس لذت می‌برید، یک آشپزخانه در فضای باز یا یک پاسیو بزرگ برای سرگرمی ایجاد کنید. اگر تنهایی را ترجیح می‌دهید، یک باغ خصوصی یا یک گوشه مطالعه منزوی را درنظر بگیرید. منظره‌ای که به‌خوبی طراحی شده باشد، نیازها و سبک زندگی شما را برآورده می‌کند و سکونت شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

ویژگی‌های آب

هیچ‌چیز مانند آب‌نماها به محوطه ویلا و باغ، ظرافت و آرامش اضافه نمی‌کند. از فواره‌های آرام‌گرفته تا حوض‌های درخشان، صدا و منظره آب می‌تواند ویلای شما را به بهشت تبدیل کند. آب‌نماها نه‌تنها حس آرامش را ایجاد می‌کنند، بلکه حیات‌وحش محلی مانند پرندگان و پروانه‌ها را نیز جذب می‌کنند و لایه‌ای از زیبایی را به محیط اطراف شما می‌افزایند.

بازی با رنگ‌ها و بافت‌های متنوع

رنگ‌های پر جنب‌وجوش و بافت‌های متنوع می‌توانند به هر منظره‌ای جان بدهند. گیاهان، گل‌ها و شاخ‌وبرگ‌های متنوعی را انتخاب کنید که در فصول مختلف شکوفا می‌شوند تا مطمئن شوید که باغ شما در تمام طول سال لذت بصری دارد.

برای ایجاد جذابیت بصری، بافت‌ها را با هم ترکیب کنید، سنگ‌ریزه‌های صاف را با فضای سبز سرسبز یا تخته‌سنگ‌های خشن را با گل‌های ظریف ترکیب کنید. علاوه‌بر این، اضافه‌کردن آثار هنری در فضای باز یا عناصر تزیینی را در نظر بگیرید تا جذابیت بصری منظره ویلای خود را بیشتر کنید.

محوطه سازی رنگ ها

آزادی طراحی، خلاقیت و ترکیب‌بندی در محوطه ویلا

به‌دلیل آزادی خلاقانه و ترکیب‌بندی که ارائه می‌دهند، ویلاها اغلب فرصت مهمی برای معماران هستند تا ایده‌ها و مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند. ارتباط با مشتری، البته که اساسی است، اما شکی نیست که بسیاری از ساختمان‌های نمادین به‌عنوان خانه‌های خصوصی ایجاد شده‌اند. برخی از نمونه‌های خوب، ویلاهای پالادیو، فالینگ واتر اثر فرانک لوید رایت و ویلا ساووی لوکوربوزیه هستند که همگی نماینده پنج نقطه معماری جدید لوکوربوزیه یا سبک بین‌المللی محسوب می‌شوند.

مروری بر خاص‌ترین معماری‌ها ویلاها

برای یافتن معمارانی که در نمونه اولیه خانه‌های خود زندگی می‌کنند، نیازی به کاوش درگذشته نیست. اولین خانه فرانک گری در لس‌آنجلس که در مستند معروف سیدنی پولاک، طرح‌هایی از فرانک گری به نمایش درآمد، خلاقیت فوق‌العاده و سبک بی‌گمان او را به نمایش می‌گذاشت که حاصل آزمایش، بداهه‌پردازی و تخیل است.

به همین ترتیب، اما با مجموعه‌ای از اهداف تقریبا متضاد، فیلیپ جانسون خانه شیشه‌ای خود را در نیو کنعان، کانکتیکات، خانه‌ای کاملا شیشه‌ای در جنگل ساخت که در فیلم مستند فیلیپ جانسون: خاطرات یک معمار عجیب‌وغریب مورد بررسی قرار گرفت و نمی‌توان از ورنر سوبک، معمار آلمانی که The Plan مستند The Architects Series را به او اختصاص داد، چشم‌پوشی کرد.

البته باید در نظر داشت که خانه او از سوخت فسیلی استفاده نمی‌کند. سوخت (انرژی صفر)، گازهای گلخانه‌ای (انتشار صفر) و زباله تولید نمی‌کند؛ چون همه چیز تقریبا قابل‌بازیافت است (ضایعات صفر). آزادی طراحی معمولی در طراحی ویلا نه‌تنها شامل زیبایی‌شناسی می‌شود، بلکه به سطوح فنی و عملکردی نیز گسترش می‌یابد.

وقتی یک معمار با مشتری سروکار دارد، اغلب احتمال دارد ایده‌های جدید را آزمایش کند و بسته به بودجه، خانه‌ای را با جایگزین‌های خلاقانه‌ای تجهیز کند که قبلا امتحان نشده‌اند.

محوطه سازی ایده

چند ایده منظره‌سازی برای محوطه‌ای جذاب در دنیای واقعی

از جعبه‌های پنجره‌ای سنتی گرفته تا نرده‌های چوبی احیا شده که به هر سبک معماری خاصیت می‌بخشد، امکانات محوطه‌ سازی محدودیت ندارد و محوطه‌سازی بسیار فراتر از انتخاب گل و سنگ گذاری است.

طراحان با ویژگی‌های منطقه جغرافیایی و زمین‌کار می‌کنند تا حیاطی بسازند که حتی در اعماق زمستان برای شما شادی به ارمغان بیاورد، زمانی‌که صرف فکر بیرون رفتن به شما این امکان را می‌دهد. نورپردازی خاص در فضای باز، یک گودال آتش، یک استخر شنا، یک باغ سرسبز، آنها می‌توانند تمام اهداف محوطه‌سازی شما را زنده کنند.

برای اینکه به شما کمک کنیم محوطه، باغ، طراحی باغچه ویلا و موارد دیگر را تغییر دهید، ایده‌ها و نمونه‌های الهام‌بخش محوطه‌سازی و باغبانی ویلا را گردآوری کرده‌ایم که واقعا از محیط طبیعی اطراف شما بهترین استفاده را می‌کند.

برای یافتن پاسخ به معضلات طراحی باغ خود، فهرست ما را مرور کنید. قرار است در طول مسیر با چند ایده غیرمنتظره مواجه شوید. این فضاهای بیرونی راه را برای طراحی بهتر محوطه برای هر اندازه، سبک و منطقه‌ای هموار خواهد ساخت.

اسطوخودوس

هیچ‌چیز مانند مزرعه اسطوخودوس حومه شهر فرانسه را جذاب نساخته است، به‌خصوص مزرعه‌ای که به یک استودیوی گل‌آرایی سنگی منتهی می‌شود. وندی اوون دوست داشت ملکش در سونوما، کالیفرنیا، شبیه یک روستای آرام و روستایی فرانسوی باشد.

او آن فضا را با ایده‌های محوطه‌ سازی مانند آلاچیق‌های سنگی دوست‌داشتنی، سوله‌های مستقل برای باغبانی و مناطق آشپزی در فضای باز طراحی کرد تا ایده‌ای که در ذهنش داشت را محقق سازد.

محوطه سازی گیاه

شطرنج در اندازه واقعی

استخرهای طبقه‌بندی شده ممکن است اغراق‌آمیز به نظر برسند، اما طراحی خاص می‌تواند راهی عملی برای اتصال یک اسپا و استخر باشد. اگر ملک شما مشرف به یک منظره جالب باشد، یک صفحه شطرنج در اندازه واقعی در حیاط‌خلوت که توسط کن فولک طراحی شده است، می‌تواند ایده جالبی برای محوطه شما باشد.

بازی‌های فضای باز همیشه برنده هستند، مخصوصا اگر افرادی‌که ترجیح می‌دهند در استخر استراحت کنند و سپس بتوانند در همان نزدیکی هم به بازی ادامه دهند.

محوطه سازی شطرنج

پارتیشن سنگی

یک دیوار ساخته‌شده از سنگ برای آلاچیق به‌منظور ایجاد سایه، درحالی‌که دروازه‌ای به باغ دارد و با شومینه‌ حریم خصوصی و آرامش را به همراه می‌آورد، می‌تواند ایده‌ای خاص برای محوطه‌سازی باشد. تیم جفری دانگان برای اینکه فضای بیرونی این مزرعه دهه ۱۹۵۰ در کانزاس‌سیتی باز و سرسبز باشد، آن را طوری طراحی کردند که فقط تا نیمه از قسمت نشیمن امتداد یابد.

استفاده از گیاهان بومی

استودیوی طراحی معماری منظر Terremoto باغ این بل ایر در کالیفرنیا را پر از گونه‌های بومی کرد و “شیبی از طبیعت وحشی” را در دامنه تپه ایجاد کرد. سایبان سرسبز گیاهان کم آب شامل گیاهان بومی، مریم‌گلی و یاس بنفش و درختان غنچه سرخ است.

دیوارهای ساخته شده از گیاه مصنوعی

آلیسون ویکتوریا، طراح، حیاط‌خلوت شهری کوچک خود را با ایده‌ای هوشمندانه برای محوطه‌سازی زنده کرد. ترفندی برای حفظ یک دیوار باغ کم‌هزینه که به فضای سبز محوطه می‌افزاید. او شیشه را از یک آینه اسکله عتیقه که قبلا در ورودی یک خانه قدیمی قرار داشت برداشت و سپس پانل‌های صنوبر مصنوعی را مستقیما به حصار میخ کرد و یک ایده جذاب و خاص به‌وجود آورد.

بانوج با نمایی از طبیعت

خانه‌ای در سیاتل که توسط Studio DIAA طراحی شد، به معنای واقعی کلمه روی آب شناور است، ساکنان یک بانوج آویزان کردند تا تجربه‌ای واقعا آرام در حیاط‌خلوت داشته باشند. آنها دوست دارند یک پخش‌کننده اسانس روی ایوان قرار دهند تا واقعا حال و هوای آبگرم را به حداکثر برسانند.

محوطه سازی بانوج

راهرویی از گل

حیاط جلویی ندارید و نمی‌توانید طراحی ورودی باغ ویلا را انجام دهید؟ مشکلی نیست. در عوض مسیر خود را زیبا کنید. دن کارلسون، طراح منطقه خلیج، گیاهان دارویی را برای این مسیری که در کنار زمین قرار دارد، با سنگ‌فرش‌های نفوذپذیر ترکیب کرد تا ایده‌ای خلاقانه و خاص را در مسیر منتهی به پارکینگ ویلای خود به‌وجود آورد.

محوطه نشیمن خاص

دیوید گودشال، طراح و بنیان‌گذار Terremoto Landscape، در این حیاط‌خلوت، یک منظره خلاقانه را به‌جای چمن انتخاب کرد. کاشی‌های خاص نه‌تنها رنگی خوشایند به این محوطه می‌بخشند، بلکه به حفظ خشکی محوطه کمک می‌کنند و نگهداری آنها آسان است. گیاهان سرسبز اطراف این منطقه علی‌رغم کمبود چمن، فضای سبز زیادی را فراهم می‌کند.

طراحی یکپارچه

این خلوتگاه در مکزیک که توسط جان هاشمند، سازنده مبلمان از کوه‌های کتسکیل طراحی شده است، دارای نمای بیرونی بتنی شبیه باراگان است که با فرهنگ طراحی محلی همخوانی دارد و درعین‌حال بر محیط ارگانیک و طبیعی بیابان تاکید می‌کند. هر فضایی در این محوطه برای گذراندن زمان باکیفیت در هوای تازه بهینه شده است.

سروهای گلدانی در سالن حیاط قرار گرفته‌اند، یک گوشه مطالعه در تختخواب در بین دو دیوار بیرونی قرار گرفته است، گذرگاه‌های بین اتاق‌ها از بالای سر اما بدون دیوار پوشیده شده‌اند و یک استخر بزرگ به اسپا متصل می‌شود.

رمپ اسکیت و خانه درختی

یک خانه درختی باحال و یک رمپ اسکیت بورد؟ در مورد رویاهای محوطه‌سازی برای بچه‌ها صحبت می‌کنیم. این حیاط‌خلوت در لس‌آنجلس که توسط استودیو Cuff طراحی شده است یک باغ زیبا و یک پارک سرگرم‌کننده برای ساکنان به خصوصان کودکان پرجنب‌وجوش دارد.

فواره‌های کوچک آب

حتی یک پاسیو کوچک نیز می‌تواند آب‌نما را در خود جای دهد که صدای آرام‌بخش و انرژی باغ ذن ژاپنی را با خود به ارمغان می‌آورد. در این پروژه، سارا سولیس موفق می‌شود همه چیز را به سبک خاصی یک جا جمع‌آوری کند. چه کسی می‌داند، شاید اگر کسی در این تراس زیبا می‌نشست و روی آب جاری و آرام‌بخش تمرکز می‌کرد، می‌توانست تصور کند که در یک وان بزرگ از آرامش غوطه‌ور شده است.

محوطه سازی آب

روندهای جدید معماری در ویلاها

امروزه بسیاری از ویلاها، روندهای نوظهوری را در بر می‌گیرند که احتمالا در طراحی خانه‌های آینده به یک روش معمول تبدیل خواهند شد. یک مثال خوب حرکت به سمت مصالح ساختمانی است که طبیعی‌تر، کمتر مبتنی بر مواد شیمیایی و قابل‌بازیافت هستند، درحالی‌که می‌توانند راحتی و رفاه را ایجاد کنند.

ما در حال حاضر می‌توانیم تاثیر اتوماسیون خانه‌های هوشمند را ببینیم، زیرا خانه‌ها به‌طور فزاینده‌ای از طریق سیستم‌های نظارت هوشمند، سیستم‌های اتوماسیون که نحوه بهینه‌سازی صرفه‌جویی در انرژی را یاد می‌گیرند، کنترل می‌شوند و از راه دور قابل نظارت هستند، مانند دستگاه‌های نظافت خودکار و غیره.

طراحی فضاها برای زندگی در فضای باز قرار است به‌طور فزاینده‌ای در طراحی ویلاها اهمیت پیدا کند، زیرا معماران تقسیمات بین داخل و خارج را از بین می‌برند و فضای بیرون را به توسعه واقعی فضای زندگی داخلی تبدیل می‌کنند.

محوطه سازی

جمع‌بندی

خانه‌های خصوصی و ویلاها باارزش‌ترین دارایی ما هستند، حتی اگر در طراحی یا بازسازی آن‌ها مشارکت داشته باشیم. در اینجا به‌طور خاص ما به ویلاها اشاره می‌کنیم که آنها را به‌عنوان خانه‌ای تعریف می‌کنیم که اغلب شیک است، محوطه باغ مانندی دارد و اغلب در یک محیط طبیعی واقع شده است.

theplan

needleworkunlimited

housebeautiful

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    167 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم