گیاهان و درختان مناسب با اقلیم و شرایط محیطی ویلا + نمونه

گیاهان و درختان مناسب با اقلیم و شرایط محیطی ویلا + نمونه

آیا به‌دنبال اضافه‌کردن فضای سبز و طبیعی به محیط ویلای خود هستید؟ گیاهان و درختان، می‌توانند طراحی باغ ویلا شما را متحول کنند و زیبایی، آرامش و نفسی تازه به آن ببخشند. چه یک باغ وسیع، چه یک بالکن دنج داشته باشید، گیاهان و درختان مناسب با اقلیم و شرایط محیطی ویلا، برای هر فضایی وجود دارد. در این پست، برخی از گزینه‌های فضای سبز برای بهبود فضای ویلا و ایجاد محیطی سرسبز و دنج بررسی خواهد شد.

هفت گیاه برتر Vastu برای ویلاها

سبز، رنگ طبیعت و زندگی، اهمیت بسیار زیادی در فضای ویلا دارد. انرژی مثبت، نیرویی حیاتی است که فضای زندگی ما را احیا می‌کند. اغلب در تلاش برای ایجاد محیط‌های هماهنگ، یکی از قوی‌ترین منابع انرژی مثبت مانند گیاهان و درختان نادیده گرفته می‌شود.

یک گیاه زیبا، مانند داشتن دوستی در خانه است. هر گیاهی که کاشته می‌شود، انرژی مثبت را برای زندگی یک فرد به‌ارمغان می‌آورد. سایه‌های پرجنب‌وجوش سبز و نیروی حیاتی موجود در گیاهان، می‌تواند تأثیر عمیقی بر رفاه و انرژی زمین‌های ویلایی ما داشته باشد.

Vastu Shastra، علم معماری هند باستان، بر اهمیت جریان انرژی در محیط اطراف ما تأکید دارد. طبق اصول Vastu، گیاهان منبع انرژی مثبت هستند و محیطی متعادل را فراهم می‌کنند. این یک راه موثر برای به‌وجود آوردن انرژی مثبت در یک طراحی باغچه ویلا است. در این بخش، لیستی جامع از گیاهان و درختان مناسب با اقلیم و شرایط محیطی ویلا ها، متناسب با قانون Vastu ذکر شده است که می‌تواند آرامش و هماهنگی را برای ویلای شما به ارمغان آورد.

گیاه بامبو خوش‌شانس

یکی از رایج‌ترین گیاهان Vastu، گیاه بامبو لاکی (Dracaena braunii) است. این گیاه، اغلب در کنار مجسمه‌های بودا دیده می‌شود و به‌دلیل توانایی‌ بالا در انتقال انرژی مثبت‌، شانس و ثروت به فضا شناخته می‌شود. این گیاهان، در انواع مینیاتوری و بلند و همچنین یک گلدان عالی برای میز کار شما موجود هستند.

این گیاه با جذب آلاینده‌های موجود در خانه، با تصفیه هوا محیط تمیزتری را برای شما فراهم می‌کند. همچنین، با تنظیم رطوبت هوا، در افزایش کیفیت هوای محیط تاثیرگذار است.

  • نکاتVastu : آن را در گوشه جنوب شرقی یا شرق ویلای خود قرار دهید.
گیاهان و درختان مناسب با اقلیم و شرایط محیطی ویلا- بامبو

گیاه درخت پول

اعتقاد بر این است که گیاه درخت پول (Epipremnum aureum) که معروف به پیچک شیطان است، ثروت و خوش‌شانسی را جذب می‌کند. به گزارش Vastu، قراردادن این گیاه دنباله‌دار زیبا در نزدیکی ورودی یا جنوب شرقی ویلای شما باعث رشد مالی می‌شود. خوشه‌های دنباله‌دار و برگ‌های سبز پر جنب‌وجوش، آن را به انتخابی ایده‌آل برای فضاهای داخلی و خارجی تبدیل می‌کند.

این درخت، به آبیاری زیادی نیاز ندارد و یک بار در هفته مدت زمان ایده‌آلی به‌شمار می‌رود. آبیاری بیش از حد، به ایجاد لکه‌های زرد روی برگ‌ها و بروز بیماری‌های قارچی منجر می‌شود.

  • نکات: آن را در گوشه‌های جنوب شرقی یا شرق خانه خود قرار دهید و برای نگهداری در خارج از خانه، سمت شمالی توصیه می‌شود.

تولسی یا گیاه ریحان مقدس

ملکه گیاهان، تولسی (Ocimum tenuiflorum) به‌عنوان شکلی از الهه Laxmi در وداها (Vedas) شناخته می‌شود. اعتقاد بر این است که تولسی در ورودی اصلی برکت، ثروت و محافظت را برای خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد. به گزارش واستو، این گیاه، منجر به هماهنگی، شادی و معنویت در خانه شما می‌شود و برگ‌های معطر آن، فواید مختلفی دارند.

  • نکات استفاده: بهترین مکان برای کاشت آن، قسمت شمالی، شرق یا شمال شرقی ویلای شما است.
گیاهان و درختان مناسب با اقلیم و شرایط محیطی ویلا- تولسی

چریش، یاس بنفش هندی

درخت چریش (Azadirachta indica)، در اساطیر هندی و آیورودا اهمیت زیادی دارد. این گیاه به‌دلیل خواص دارویی و توانایی دفع انرژی‌های منفی شناخته شده است. طبق اصول Vastu، کاشت درخت چریش به پاک‌سازی محیط، ارتقای سلامتی و محافظت در برابر انرژی‌های شیطانی کمک می‌کند. شاخ‌وبرگ سرسبز، آن را به گزینه‌ای عالی برای زمین‌های ویلایی بزرگ تبدیل می‌کند.

  • نکات استفاده: درختان چریش، باید در گوشه شمال غربی سازه قرار بگیرند. همچنین، با کاشت آن را در نزدیکی اتاق‌خواب، تاثیر مثبتی بر حال شما خواهد داشت.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا (Aloe barbadensis)، یک گیاه همه‌کاره با فواید مختلف برای سلامتی است. این گیاه، عنصر اصلی بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، مو، محصولات و داروهای مرتبط با هضم است. آلوئه‌ورا در واستو با انرژی مثبت‌، رفاه و خوش‌اقبالی همراه است. یک گیاه آلوئه‌ورا در خانه، نه‌تنها این خصوصیات را دارد، بلکه سبب افزایش سطح اکسیژن در خانه نیز می‌شود.

  • نکات استفاده: گیاه آلوئه‌ورا را همیشه در جهت شرق یا شمال خانه نگه دارید.

یاسمن

یاس (Jasminum)، یک گل‌سفید زیبا با رایحه‌ای مسحورکننده اغلب با عشق، خلوص و انرژی مثبت همراه است. بر اساس فلسفه‌ی باستانی Vastu، یاس هدیه‌ای از طبیعت برای داشتن خانه‌ای شاد و پربرکت است. این گل زیبا، با جذب انرژی‌های مثبت، فضایی آرامش‌بخش و صلح‌آمیز را در محیط خانه ایجاد می‌کند.

  • نکات: این گیاه، باید در نزدیکی یک پنجره رو به جنوب قرار گیرد و اگر در فضای باز است، باید به سمت شرق، شمال یا شمال شرقی باشد.
گیاهان و درختان مناسب با اقلیم و شرایط محیطی ویلا- یاسمن

لیلی صلح

لیلی صلح (Spathiphyllum) نماد عشق و هماهنگی است. با گل‌های سفید و زیبای خود ظاهری زیبا به خانه ویلایی شما می‌بخشد. همان‌طور که از نامش پیداست. هماهنگی، آرامش و آسایش را برای شما به ارمغان می‌آورد. ازآن‌جا‌که، اعتقاد بر این است که انرژی منفی را از بین می‌برد و با تقویت ارتعاشات مثبت، محیط ویلای شما با این گیاه زیبا تقویت خواهد شد.

  • نکات: پنجره اتاق‌خواب بهترین مکان برای این گیاه است.

گیاهان منطبق با فلسفه باستانی Vastu، در زمین ویلایی شما نه‌تنها طراوت و شادابی را به‌ ارمغان می‌آورند، بلکه با ایجاد فضایی سرشار از انرژی مثبت و هماهنگی، آرامش و صلح را به زندگی شما هدیه می‌دهند. بااین‌حال، Vastu Shastra، با ارائه‌ی رهنمودهایی دقیق، نقشی اساسی در چیدمان اصولی گیاهان دارد. قرارگیری گیاهان در جهت‌های خاص توصیه شده توسط این فلسفه، به ارتقای ارتعاشات مثبت و دفع انرژی‌های منفی کمک می‌کند.

ده درخت مهم برای کاشت در محوطه باغ ویلا

درختان، می‌توانند سایه، حریم خصوصی و ارزش مالی بسیاری را به ملک شما اضافه کنند. درختان، به‌عنوان بخشی اساسی از محیط‌زیست و فضای سبز، نقش بسیار مهمی در ایجاد زیبایی و تنوع در محوطه‌های باغ و ویلا دارند. انتخاب و کاشت درختان مناسب، علاوه‌بر افزایش جذابیت و زیبایی محیط، می‌تواند با کمک به بهبود کیفیت هوای محیط، از محیط‌زیست حمایت کند.

در این بخش، به بررسی گیاهان و درختان مناسب با اقلیم و شرایط محیطی ویلا ها پرداخته می‌شود که باتوجه‌به ویژگی‌های زیبایی، سایز، نیازهای آبی، مقاومت در برابر شرایط آب‌وهوایی و دیگر معیارها، انتخاب مناسبی برای تزیین و ارتقای فضای سبز خواهند بود.

درخت داگ وود (Cornus)

درخت داگ وود، در تمام طول سال زیبایی و جذابیت را به حیاط ویلای شما می‌آورد. این درخت در طول بهار، ویلای شما را با شکوفه‌های فراوان سفید، صورتی و قرمز، نقاشی می‌کند و سپس در تابستان سایبانی سرسبز و فشرده از شاخ‌وبرگ به‌شمار می‌رود. اکثر گونه‌های آن در پاییز برگ‌های قرمز رنگ خود را به‌نمایش می‌گذارند.

گیاهان و درختان مناسب با اقلیم و شرایط محیطی ویلا- داگ وود

درخت مگنولیا (Magnolia x soulangeana)

درخت ماگنولیا که در اوایل بهار گل‌های بنفش مایل به صورتی و نعلبکی شکل دارد، باغی زیبا را برای شما به ارمغان خواهد آورد. با رشد ۲۰ تا ۳۰ فوتی، این درخت یک گیاه زینتی است که تقریبا برای هر باغی مناسب خواهد بود.

درخت افرا قندی (Acer saccharum)

اگر به‌دنبال ایده‌های محوطه‌سازی حیاط ویلا هستید که بتواند جذابیت و رنگ پاییزی را به ملک شما اضافه کند، افرا یک انتخاب عالی است. افرا قندی با رشد ۶۰ تا ۷۵ فوتی، دارای سایبان گسترده‌ای است که در پاییز جلوه ای پرجنب‌وجوش به‌نمایش می‌گذارد. این درخت که به‌عنوان سایه‌بان و درختی زینتی درنظر گرفته می‌شود، از گونه‌های مورد علاقه آمریکایی‌ها برای محوطه‌های ویلا به‌شمار می‌رود.

افرا نقره‌ای (Acer saccharinum)

در کمتر از پنج سال، درخت افرا نقره‌ای حیاط شما را به یک پناهگاه تبدیل می‌کند. رنگ نقره‌ای زیرین برگ‌های آن، سبب این نام‌گذاری شده است و با وزش نسیم، ظاهر نقره‌ای درخشان به درخت می‌بخشد. سیستم ریشه‌ای وسیع و تنه بزرگی دارد، بنابراین باید به دور از پی ساختمان، خطوط فاضلاب و راهروها کاشته شود.

گیلاس گریان (Prunus pendula)

تعداد کمی از درختان مانند گیلاس گریان رمانتیک و شیک هستند. این درخت، با شاخه‌های آبشاری که در فصل بهار با شکوفه‌های سفید یا صورتی تزئین شده‌اند، به‌سرعت به نقطه برجسته هر ویلایی تبدیل می‌شود. با رشد ۲۰ تا ۳۰ فوتی و گسترش ۲۰ تا ۲۵ فوتی، امکان کاشت آن تقریبا در هر باغی وجود دارد.

گیاهان و درختان مناسب با اقلیم و شرایط محیطی ویلا-گیلاس گریان

بلوط قرمز (Quercus rubra)

بلوط قرمز، نام خود را از رنگ درخشان برگ خود در پاییز گرفته است. این درخت، به‌دلیل سختی و زیبایی بسیار محبوب است؛ همچنین یکی از درختانی است که رشدی سریع دارد. بلوط قرمز که در سن بلوغ به ۷۵ فوت می رسد، سایبانی گرد دارد که سایه‌ای عالی در حیاط‌های بزرگ‌تر ایجاد می‌کند.

درخت لاله (Liriodendron tulipifera)

درخت لاله، به‌عنوان سایه‌بان و یک درخت زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درخت در فصل بهار، شکوفه لاله‌ای‌شکل می‌دهد و در پاییز، برگ‌های زرد درخشان خود را به‌رخ می‌کشد. درخت لاله سخت، می‌تواند بیش از ۲ فوت در سال رشد کند. این گیاه، مشکلات آفتی کمی دارد که آن را به گزینه‌ای ایده آل برای حیاط ویلاها در سراسر کشور تبدیل می کند، به‌شرطی که گنجایش ارتفاع آن را داشته باشد.

توس کاغذی (Betula papyrifera)

اگر به دنبال درختی هستید که به‌سرعت تأثیر خود را در محیط اطراف شما بگذارد، توس کاغذی را درنظر بگیرید. این درخت بلند و لاغر، رشد سریعی دارد که می‌تواند تا ۶۰ فوت ارتفاع داشته باشد. برگ‌های سبز آن، در پاییز به زرد طلایی تبدیل می‌شوند که تضادی با پوسته سفید تنه آن ایجاد می‌کند.

درخت کرابپل (Crabapple)

شما می‌توانید تقریبا در تمام سال از رنگ‌های این درخت لذت ببرید. در بهار، بسته به نوع، گل‌ها در رنگ‌های سفید، صورتی یا قرمز شکوفا می‌شوند. در پایان تابستان سیب‌های کوچک آن قابل برداشت است و این میوه‌دهی که حتی پس از افتادن برگ‌های قرمز و نارنجی تا زمستان ادامه می‌یابد. این درخت، باید در محیطی با نور مناسب و خاکی با زهکشی خوب کاشته شود.

گیاهان و درختان مناسب با اقلیم و شرایط محیطی ویلا

درخت زبان‌گنجشک زینتی (Chionanthus virginicus)

این درخت، از گیاهان و درختان مناسب با اقلیم و شرایط محیطی ویلا ها است. در اوایل بهار با گل‌های سفید خود خودنمایی می‌کند. با وجود ظاهر ظریفی که دارد، در برابر آلودگی مقاوم است و اگر در شهر یا منطقه پر رفت‌وآمد زندگی می‌کنید، این درخت، انتخابی ایده‌آل به‌شمار می‌آید. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که این درخت ۱۲ تا ۲۰ فوت رشد کند.

جمع‌بندی

گنجاندن گیاهان و درختان مناسب با اقلیم و شرایط محیطی ویلا، نه‌تنها به ملک شما جذابیت و زیبایی می‌بخشد، بلکه سبب ایجاد حس رفاه و ارتباط با طبیعت می‌شود. چه عاشق گیاهان سرسبز باشید، چه مجذوب شکوفه‌های رنگارنگ و چه خواهان گیاهان کاربردی شوید دنیای بی‌کران گیاهان، گنجینه‌ای از انتخاب‌های متنوع را پیش روی شما می‌گذارد. با ترکیب‌های هنرمندانه، باغ خود را به بوم نقاشی طبیعت تبدیل کنید و فضایی هماهنگ و جذاب بیافرینید که انعکاس‌دهنده‌ی سبک و شخصیت منحصر‌به‌فرد شما باشد.

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    217 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم