اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا + نمونه

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا + نمونه

حمام، فقط یک اتاق معمولی در خانه نیست. این فضا، بیشتر شبیه به فضایی خصوصی است که می‌توانید لحظاتی را به‌تنهایی خود اختصاص دهید. آیا به حمام رویایی خود فکر کرده‌اید؟ آیا دوست دارید با دوش‌گرفتن در فضایی لوکس احساس سرحال شدن داشته باشید و هر بار که وارد آن می‌شوید، تجدیدقوا کنید. حمام، قرار است اتاقی در خانه شما باشد که بتوانید در آن استراحت کنید، آماده شوید و همچنین از احساس آرامش خود لذت ببرید. در این مقاله، ۱۵ روش اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

آشنایی با مفاهیم و اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا

هنگامی‌که به‌دنبال ایجاد یک حمام با طراحی زیبا هستید، درک اصول اولیه طراحی ضروری است. حمام، فضایی است که هم برای اهداف کاربردی و هم برای اهداف زیبایی‌شناختی در طراحی ویلا کلاسیک کاربرد دارد و طراحی آن، می‌تواند تأثیر زیادی بر کل ظاهر و احساس خانه شما داشته باشد.

درک اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، اولین قدم برای ایجاد فضایی کاربردی و دلپذیر ازنظر زیبایی‌شناسی است. با درنظر گرفتن جنبه‌هایی مانند برنامه‌ریزی فضا، عملکرد، نورپردازی، مواد، طرح رنگ و تهویه، می‌توانید به طراحی حمامی بپردازید که نیازهای شما را برآورده سازد و سبک شخصی شما را منعکس کند. چه‌در‌حال بازسازی حمام ویلای خود باشید و چه طراحی یک فضای جدید، گنجاندن این اصول اساسی به شما در دستیابی به یک حمام با طراحی زیبا کمک خواهد کرد.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا

انتخاب یک چیدمان کارآمد

مطابق با اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، چیدمان کف برای حمام‌ها به سه دسته تقسیم می‌شود: یک‌دیواری، دودیواری و سه‌دیواری. انتخاب شما، به محل قرارگیری امکانات بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، آیا ترجیح می‌دهید سینک، توالت و دوش همه روی یک دیوار باشند؟ یا آن‌ها را روی یک دیوار و وان و دوش را به‌موازات آن‌ها، روی دیوار دیگر می‌خواهید؟ درحالی‌که گزینه اول مقرون‌به‌صرفه است، همانطور که در تصویر زیر قابل مشاهده است، گزینه دوم به شما انعطاف‌پذیری بیشتری در طراحی می‌دهد.

گزینه سوم، این است که توالت، دوش و وان را روی دیوارهای جداگانه نصب کنید. این مورد، باتوجه به اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا کاربردی‌ترین گزینه است. اما به فضای مناسب و سرمایه‌گذاری نیاز دارد. صرف‌نظر از این‌که کدام چیدمان را انتخاب می‌کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید: لوله‌کشی، سیم‌کشی، خطوط آب، دودکش‌های تهویه و این‌که آیا فضای کافی برای حرکت وجود دارد یا خیر. قرار نیست در یک فضای کوچک احساس خفگی داشته باشید.

طراحی  وان خود را برجسته کنید

به‌طورمعمول، وان حمام نقطه کانونی طبیعی هر حمامی به‌شمار می‌رود؛ بنابراین ‌یکی از راه‌های تحقق‌بخشیدن اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، اهمیت‌دادن به وان است. اگر زیبایی و طراحی وان‌های مستقل را ترجیح می‌دهید، یکی از مدل‌های پای‌چنگالی، پایه‌تخت (pedestal base) یا طرف‌های صاف/خمیده را انتخاب کنید. وان‌های مستقل، در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف موجود هستند و به حمام شما فضایی لوکس می‌بخشند.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا + نمونه

از سوی دیگر، اگر وان سکودار یا توکار را ترجیح می‌دهید، بهترین انتخاب‌های شما وان‌های عمیق (soaking tub) یا وان‌های جکوزی (whirlpool tub) هستند. می‌توانید قسمت بالایی یا سکو را با کاشی، مرمر یا سنگ‌آهک بپوشانید و سپس پانل‌های چوبی، کاشی یا سنگ را به طرفین اضافه کنید.

درنهایت، انتخاب وان شما بستگی به نحوه‌ تزیین حمامتان دارد. به‌عنوان‌مثال، مطابق با اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، اگر فضای کمی برای کار دارید یا دوش جداگانه نمی‌خواهید، با نصب یک سر دوش روی وان، می‌توانید به‌راحتی با یک تیر دو نشان بزنید. این امر، راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه و همراه با صرفه‌جویی در فضا خواهد بود.

ایجاد یک دوش شیک و کاربردی

هنگام طراحی حمام رویایی خود و انتخاب دوش، مطابق با اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا می‌توانید با استفاده از خطوط مینیمالیستی، حس مدرن‌بودن را حفظ کنید یا با کاشی‌های پرنقش‌ونگار و تزئینات پرکار، فضایی از شکوه سنتی داشته باشید. انتخاب شما، به طراحی کلی اتاق و نحوه‌ هماهنگی آن با سبک کل خانه‌ بستگی دارد.

آخرین ترند دوش، نصب کابین دوشی محسوب می‌شود که تنها از شیشه ساخته‌شده است. این کابین‌ها، نه‌تنها بسیار مدرن هستند؛ بلکه می‌توانند حمام شما را تمیز، دل‌باز و وسیع نشان دهند. به‌همراه سردوش مناسب، حمام مانند تصویری از طراحی ویلا کوچک در یک مجله‌ طراحی به‌نظر خواهد رسید!

حال که صحبت از سردوش شد، انتخاب‌های گسترده‌ای پیش‌رو دارید که به سبک موردعلاقه و عملکرد دلخواه شما بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید از بین سر دوش‌های سقفی، سر دوش‌های بارانی ملایم (تصویر زیر)، اسپری بدن و ردیف‌های عمودی سردوش را انتخاب کنید.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا + نمونه

چند نکته برای تکمیل دوش و فضای حمام

براساس اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، انتخاب طرح مناسب برای دیوار و کف، از اهمیت بالایی برخوردار است. کاشی‌های چینی و سنگی، از جمله بهترین گزینه‌ها برای این منظور هستند.  برای ایجاد تنوع و زیبایی در حمام، می‌توانید از کاشی‌های با اندازه یا سبک متفاوت برای دیوار دوش استفاده کنید.

این کار، فضایی دوش را از سایر قسمت‌های حمام مجزا می‌سازد برای جلوگیری از تجمع کپک و جرم روی کف دوش، لازم است از راه‌حل‌های مناسب برای نگهداری لوازم حمام استفاده کنید. آویزان‌کردن قفسه روی دیوار یا ساختن قفسه‌های توکار در ارتفاع مناسب، از جمله این راه‌حل‌ها هستند.

طبق اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، یکی از تصمیماتی که باید در طراحی دوش خود بگیرید، انتخاب بین قاب‌بندی و بدون‌قاب‌بودن آن است. هر دو نوع دوش، مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب نهایی به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. اگر به‌دنبال فضایی بزرگ‌تر و مدرن‌تر هستید، دوش بدون‌قاب، انتخاب مناسب‌تری است. اما اگر فضایی مجزا و خصوصی‌تر می‌خواهید، دوش قاب‌دار می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد.

درصورتی که تمایل به نصب وان جداگانه ندارید، می‌توانید از صندلی دوش استفاده کنید. این کار، فضایی برای نشستن و استراحت در حمام شما ایجاد می‌کند.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا

توالت باکیفیت بخرید و آن را از دید پنهان کنید

توالت، جزئی ضروری از هر خانه‌ است. براساس اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، می‌توان فضایی ایده‌آل برای آن ایجاد کرد. یکی از مهم‌ترین نکات، انتخاب توالت باکیفیت است. این کار، از نشتی و مشکلات لوله‌کشی در آینده جلوگیری می‌کند و درنهایت، به صرفه‌جویی در زمان و هزینه شما می‌انجامد. اگر حمامِ کوچکی دارید، توالت‌های فرنگی (floating toilets) می‌توانند راه‌حلی عالی باشند. این توالت‌ها، فضایی دل‌بازتر و مدرن‌تر ایجاد می‌کنند و شستشوی آن‌ها نیز آسان‌تر است.

مهم‌ترین ترفند در اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، پنهان‌کردن توالت از دید مستقیم هنگام ورود است. این کار، فضایی زیباتر و دل‌بازتر ایجاد می‌کند و حس مدرن‌بودن را به حمام شما می‌بخشد. روش‌های مختلفی برای پنهان‌کردن توالت وجود دارد. می‌توانید دیوار پارتیشن را به‌کار ببرید، یا توالت را در گوشه‌ای پشت روشویی نصب کنید. هدف از این کار، ایجاد فضایی خصوصی‌تر و زیباتر است. توالت، اولین چیزی نیست که بخواهید هنگام ورود به حمام ببینید و این موضوع، حس خوشایندی به شما القا می‌کند.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا

انتخاب روشویی و کابینت مناسب

هنگام انتخاب روشویی مناسب برای حمام خود، می‌توانید از مدل‌های مدرن یا قدیمی‌تر استفاده کنید. یک روشویی مدرن، مانند روشویی‌های شناور، ساده و شیک است و در حمام فضای لوکسی ایجاد می‌کند و ظاهری ظریف‌تر و مینیمالیستی به آن می‌بخشد. از طرف دیگر، نصب یک روشویی به سبک مبلمان قدیمی با پایه‌های چوبی خوش‌فرم یا پایه‌های منحنی به حمام شما حس خاص‌بودن خواهد داد.

طبق اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، اگر حمام مستر (ensuite) است، می‌توانید یک سینک دوتایی اضافه کنید، یا اگر در سالن اصلی است، یک روشویی تک‌سینک نیز عالی به‌نظر می‌رسد. مهم‌ترین توصیه ما به هرکسی که روی حمام خودکار می‌کند، این خواهد بود که مطمئن شود ارتفاع روشویی راحت است، در غیراین‌صورت، استفاده از آن به یک تجربه ناخوشایند تبدیل می‌شود.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا

چند نکته برای انتخاب روشویی

باتوجه به اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، اندازه کابینت باید با توجه به ابعاد روشویی و نحوه استفاده از آن انتخاب شود. اما نکته‌ای که اغلب نادیده گرفته می‌شود، انتخاب دستگیره مناسب است. دستگیره‌ها، نقش مهمی در زیبایی و کارایی کابینت روشویی دارند.

درحالی‌که گزینه‌های زیادی برای این کار وجود دارد، مطابق اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا قانون کلی این است که اگر می‌خواهید کابینت‌ها به‌راحتی بازشوند، دستگیره‌های بزرگ انتخاب بهتری هستند. در غیراین‌صورت، درب‌ها و کشوهایی باقابلیت آرام بسته‌شدن گزینه‌ای مناسب خواهند بود. به‌خصوص برای همه افراد خانه برنامه‌های کاری متفاوتی دارند. با استفاده از آن‌ها، صدای باز و بسته‌شدن کابینت ها، خواب کسی را مختل نخواهد کرد.

درصورتی‌که به فضای ذخیره‌سازی اضافی در حمام نیاز دارید، می‌توانید یک کابینت دیواری با قفسه‌های باز یا درب‌دار نصب کنید. از طرف دیگر، نصب یک کابینت ایستاده با درب‌های آینه‌ای این تصور را به‌وجود می‌آورد که فضا از اندازه واقعی آن بزرگ‌تر است که راه‌حل ایده آلی برای حمام‌های کوچک‌تر خواهد بود.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا

از آینه استفاده کنید

حمام، فضایی جهت آماده شدن برای آغاز روز است. براساس اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، آینه، از ملزومات این فضا برای انجام کارهایی مانند آرایش، مسواک‌زدن، مرتب‌کردن مو و اصلاح صورت است. انتخاب آینه مناسب، علاوه‌بر ضرورت کاربردی، نقشی مهم در زیبایی حمام ایفا می‌کند.

آینه، عنصری دکوراتیو است که لایه‌ای دیگر از طراحی را به حمام شما اضافه می‌کند. انتخاب بین آینه گرد یا مستطیلی، با قاب یا بدون‌قاب، ازجمله تصمیماتی است که باید در انتخاب آینه مناسب بگیرید. اگرچه به‌نظر می رسد که تنها نیاز حمام شما یک آینه بزرگ بالای روشویی باشد. اما می توانید با خلاقیت و استفاده از آینه‌های مختلف، حمام خود را متحول کنید.

برای مثال، می‌توانید با قاب‌کردن آینه با طرحی خاص و شیک، حمام خود را منحصربه‌فرد کنید. قاب‌ها می‌توانند از جنس چوب، موزاییک یا حتی طرح‌های عتیقه و گل باشند و حس خاص و دلنشینی به فضا ببخشند. همانند تمام ایده‌های دیگر در طراحی حمام، انتخاب آینه ساده یا فانتزی، به سلیقه شما بستگی دارد. پس انتخاب کنید و حمام رویایی خود را بسازید!

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا

انتخاب شیرآلات و تجهیزات مناسب

مطابق با اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، همانند انتخاب توالت، سرمایه‌گذاری روی شیرآلات و تجهیزات باکیفیت در حمام و سرویس بهداشتی ویلا، از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار، از نشتی آب در حمام در درازمدت جلوگیری می‌کند. می‌توانید شیرآلاتی ساده با رنگ سفید و خطوط ظریف انتخاب کنید، یا به سراغ شیرآلات طلایی شیک بروید که در خانه های فدرال (federation homes) بسیار زیبا به‌نظر می رسند. اگر حمام شما مدرن است، از یک خروجی سینک باریک و براق استفاده کنید.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا

در انتخاب تجهیزات حمام، به تناسب سبک، اندازه و رنگ آن‌ها توجه کنید. برای مثال، اگر تجهیزات سفید را انتخاب کرده‌اید، بهتر است آن‌ها را در روشویی، وان حمام و دوش به‌کار ببرید. به‌همین‌ترتیب، اگر رنگ نقره‌ای را انتخاب می‌کنید، آن را در تمام حمام به‌کار ببرید.این نوع یکپارچگی، کلید اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا است!

برنامه‌ریزی برای نورپردازی

نورپردازی، نقشی کلیدی در زیبایی حمام ایفا می‌کند. همانطور که در عکاسی و فیلم‌برداری، نورپردازی می‌تواند فضای عکس را دگرگون کند، در حمام نیز نورپردازی مناسب، به زیبایی فضا می‌افزاید. باهمین نکته و طبق اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، اگر می‌خواهید حمام شما باشکوه به‌نظر برسد، نصب یک چراغ‌آویز یا یک لوستر کوچک روی روشویی را درنظر بگیرید. از طرفی، اگر طراحی ساده را ترجیح می‌دهید، می‌توانید یک چراغ سقفی نصب کنید.

برای از بین بردن سایه‌ها و دید بهتر صورتتان در آینه، چراغ‌هایی را در اطراف یا پشت آینه نصب کنید. اگر می‌خواهید دوش خود را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهید، پیشنهاد می‌شود چراغ‌های توکار  کوچک و ضدآب را به فضا بیفزایید. در حمام‌هایی با دوش و وان محصور، چراغ‌های سقفی ضدبخار را به‌کار ببرید.

باتوجه‌به اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، برای بزرگ‌تر نشانددادن فضا، به‌سادگی بالای دوش یا وان حمام نورگیر اضافه کنید. همچنین می‌توانید از نور برای ایجاد فضایی خاص در اتاق استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، نورهای محیط می‌توانند فضایی آرامش‌بخش در شب ایجاد کنند و نورهای تأکیدی قسمت‌های خاصی از حمام را برجسته می‌سازند و درخششی خاص به فضای کلی می‌بخشند.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا + نمونه

به بهترین شکل از پنجره استفاده کنید

حمام‌ها به‌دلیل رطوبت و بوی نامطبوع، طبق اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، به تهویه مناسب نیاز دارند. ازاین‌رو، وجود پنجره در حمام ضروری است. پنجره‌ها، به دفع بخار دوش‌های داغ می‌پردازند و به تهویه بوی توالت نیز کمک می‌کنند. با این‌حال، انتخاب نوع پنجره به سلیقه شما بستگی دارد. می‌توانید پنجره‌ای را انتخاب کنید که با هدف موردنظر شما مطابقت داشته باشد. برای مثال، اگر می‌خواهید در وان حمام دراز بکشید و از منظره بیرون لذت ببرید، می‌توانید پنجره‌ای بزرگ با نورگیر مناسب نصب کنید.

انتخاب نوع پنجره به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. برای لذت‌بردن از منظره، یک پنجره بزرگ برای حمام شما عالی به‌شمار می‌رود؛ اما اگر در طراحی ویلا دوبلکس، حریم خصوصی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید یک پنجره کوچک یا مات نصب کنید.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا

برای جذابیت بیشتر دکور حمام و جذب صدا، می‌توانید پنجره‌ها را با پارچه‌هایی مانند پرده، دراپه، والان، سایه‌های بادکنکی یا رومی بپوشانید. باتوجه به اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، این الگوها به حمام شما رنگ و تنوع می‌بخشند. هنگام انتخاب پرده، به جنس آن توجه کنید. پرده‌های توری و کرکره نیز مناسب هستند. اما باید ضدآب و ضدکپک باشند تا دربرابر رطوبت حمام، از خود مقاومت نشان دهند. همچنین، پرده‌هایی را انتخاب کنید که حریم خصوصی و کنترل نور را به شما ببخشند.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا + نمونه

کف و دیوارهای خود را کاشی کنید

مطابق با اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، نصب کف‌پوش باکیفیت، مهم‌ترین ویژگی برای هر اتاق، به‌ویژه حمام است. بنابراین، اگر می‌خواهید احساس لوکس و ظرافت در حمام خود ایجاد کنید، کاشی‌های سرامیکی یا سنگی طبیعی مانند تراورتن، مرمر، سنگ‌آهک یا سنگ آبی (bluestone) را برای دیوارها و کف درنظر بگیرید. این کاشی‌ها ضدآب، بادوام و ضدلغزش هستند که آن‌ها را برای حمام ایده‌آل می‌سازد.

با خلاقیت در استفاده از کاشی‌ها، می‌توانید به حمام خود عمق و زیبایی ببخشید. می‌توانید از کاشی‌ها به‌صورت موزاییک یا اشکال مختلف مانند شش‌ضلعی، لوزی یا مستطیل‌های کوچک استفاده کنید تا به فضا بافت و رنگ اضافه هدیه بدهید. همچنین، می‌توانید کل حمام را از بالا تا پایین با کاشی بپوشانید، یا فقط نیمی از دیوارها را کاشی‌کاری و بقیه را رنگ‌آمیزی کنید. ایجاد یک دیوار شاخص با رنگ یا کاشی، راهی دیگر برای جذابیت بیشتر حمام است.

یکی دیگر از ترفندهای اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، انتخاب رنگ دوغاب (grout) شماست. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید کاشی‌ها به‌عنوان قطعات مجزا برجسته شوند، یکرنگ دوغاب متضاد انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید کاشی‌ها باهم ترکیب شوند، دوغابی را برگزینید که با آن‌ها مطابقت داشته باشد.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا

از یک دیوار شاخص استفاده کنید

باتوجه به اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، اضافه‌کردن یک دیوار شاخص به‌عنوان عنصری برجسته، راهی عالی برای افزودن شخصیت به حمام شماست. ایده‌هایی مانند رنگ‌آمیزی یک دیوار به رنگ روشن که با بقیه حمام تضاد داشته باشد، برای مثال ساختن یک دیوار شاخص به رنگ فیروزه‌ای را درنظر بگیرید. همچنین، می‌توانید از سنگ‌فرش یا کاشی برای ایجاد دیوار شاخص خود استفاده کنید. مانند نمونه تراورتن که در تصویر زیر نشان داده‌شده است.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا

برای این‌که دیوار شاخص خود را به نقطه کانونی یا ستاره درخشان حمام خود تبدیل کنید، مطمئن شوید که دیگر عناصر، در حمام کم‌رنگ و ظریف هستند. نصب نورگیر بالای دیوار شاخص نیز می‌تواند به برجسته‌کردن آن کمک کند. حتی می‌توانید یک نوار LED مخفی را مستقیما در سقف قرار دهید و کل دیوار را با نور بیارآیید.

گیاهان و گل‌ها را اضافه کنید

حمام‌ها، اغلب می‌توانند از طبیعت دور به‌نظر برسند. به‌همین‌دلیل و براساس اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، اضافه‌کردن گیاهان و گل‌ها می‌تواند کل فضا را به‌طور واقعی زیبا سازد و آن را به فضایی گرم تبدیل کند. برخی از ایده‌های استفاده از گیاهان و گل‌ها، شامل ردیف‌کردن گلدان‌های کوچک ساکولنت (succulents) روی طاقچه پنجره یا قراردادن دسته‌ای از گل‌های تازه بریده‌شده در کنار سینک است.

همچنین، می‌توانید گیاهان را بالای وان حمام آویزان کنید یا ارکیده‌های دوستدار رطوبت را روی دیوار قرار دهید. تزئین حمام با طرح گل به‌صورت کاشی، پرده دوش یا کاغذدیواری راه دیگری برای افزودن حس طبیعی است؛ به‌خصوص اگر توانایی نگهداری از گیاهان واقعی را ندارید.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا

تهویه و گرمایش داشته باشید

بازکردن پنجره‌ها بعد از حمام یا دوش‌گرفتن می‌تواند به تهویه حمام شما کمک کند؛ اما گاهی اوقات این کافی نیست. براساس اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، برای کمک به تهویه فضا و جلوگیری از ایجاد کپک، ممکن است بخواهید یک فن روی سقف نصب کنید.

نصب یک سیستم گرمایش مانند بخاری دیواری، بخاری تابشی داخل کف، حوله خشک‌کن یا بخاری قابل‌حمل، ایده عالی دیگری برای گرم‌کردن حمام در روزهای سرد زمستانی خواهد بود. بهتر از آن، ممکن است بخواهید روی یک چراغ گرمایش و تهویه سرمایه‌گذاری کنید که هر دو مشکل را به‌طور همزمان حل کند.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا

پالت رنگی مناسب را انتخاب کنید

حمام‌ها به‌طور سنتی با رنگ‌های سفید، تک‌رنگ یا خنثی ملایم تزئین می‌شوند تا فضایی آرامش‌بخش ایجاد کنند. اما این به‌معنای عدم استفاده از رنگ‌های جسورانه و روشن نیست. این رنگ‌ها، می‌توانند به حمام شما انرژی و پویایی ببخشند.

درنهایت، این حمام شماست، بنابراین می‌توانید هر چه که متناسب باسلیقه شماست را به آن بیفزایید. به‌عنوان‌مثال، اگر آبی و زرد را دوست دارید، می‌توانید دیوار شاخص، کف یا دیوار، روشویی، وان حمام و هر چیز دیگری را با این رنگ‌ها به‌کار ببرید و با انجام این کار، حس واقعی شخصیت و خاص‌بودن را به فضا اضافه کنید.

اگر از طرف دیگر، به‌دنبال ظاهری شیک، مردانه و تک‌رنگ هستید، بهترین انتخاب شما نصب کاشی‌های خاکستری و سفید است. اگر می‌خواهید ظاهری نمایشی یا شبیه هتل بوتیک داشته باشید، از کاشی‌های طرح‌دار تیره استفاده کنید. مهم نیست چه رنگ یا ترکیبی از رنگ‌ها را انتخاب کنید، اگر تمام نکات و اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا را درنظر بگیرید، حمام شما به‌سادگی درخشان خواهد شد.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا

آن را ساده اما شیک نگه‌دارید

آخرین توصیه ما براساس اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، در ایجاد حمام رویایی، این است که آن را ساده اما شیک نگه‌دارید. برای اینکه حمام شما ظاهری به‌هم‌ریخته نداشته باشد، فقط وان و دوش خود را درصورتی‌که فضای کافی دارید جدا سازید در غیر این صورت آن‌ها را ترکیب کنید.

برای چیدمان حمام خود، می‌توانید از حوله‌های کرکی با رنگ‌های مکمل جاحوله‌ای استفاده کنید. شمع‌های معطر و جاصابونی را روی روشویی قرار دهید و با اضافه‌کردن چند زیرپایی حمام و صابون سنتی روی یک چهارپایه چوبی، فضایی آرامش‌بخش در کنار وان بسازید. برای ایجاد فضایی لوکس‌تر، می‌توانید شومینه گازی، سیستم سرگرمی، مرکز نوشیدنی یا دیوار سنگی آرمستون نصب کنید.

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا + نمونه

جمع‌بندی

امیدواریم این ۱۵ نکته از اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا، به شما در برنامه‌ریزی و تزئین حمام رویایی خود کمک کرده باشد. به خاطر داشته باشید که حتی یک حمام رویایی باید کاربردی و قابل‌استفاده باشد. انتخاب بهترین چیدمان، ویژگی‌ها، پالت رنگی و مبلمان در درازمدت تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. پس اگر شما می‌خواهید با احساس سرزندگی از خواب بیدار شوید و با تازگی و آرامش به رختخواب بروید و یک حمام رویایی به شما در دستیابی به این دو هدف کمک خواهد کرد.

armstone

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    90 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم